نتایج کامل بوکسورها ایرانی در جهانی بلگراد تا امروز

رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به میزبانی شهر بلگراد از روز دوشنبه ۳ آبان تا ۱۵ آبان در حال برگزاری است.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از روز دوشنبه ۳ آبان و به میزبانی شهر بلگراد آغاز شده است و در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید. تیم ملی ایران با ۱۰ بوکسور و هدایت علیرضا استکی به عنوان سرمربی در مسابقات جهانی صربستان شرکت کرده است.

ترکیب تیم ملی بوکس ایران در این رقابت‌ها:

وزن ۵۷ کیلوگرم، سجاد محمدپور
وزن ۶۰ کیلوگرم، دانیال‌ شه‌بخش‌
وزن ۶۳.۵‌ کیلوگرم، اشکان رضایی
وزن ۶۷ کیلوگرم، مسلم مقصودی
وزن ۷۱ کیلوگرم، فرهاد مرادی
وزن ۷۵ کیلوگرم، سیدشاهین موسوی
وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی‌
وزن ۸۶ کیلوگرم، علی جمالی
وزن ۹۲ کیلوگرم، طوفان شریفی
وزن ۹۲+ کیلوگرم، پوریا امیری

تیم ایران در اوزان ۴۸، ۵۱ و ۵۴ کیلوگرم، بوکسوری به این رقابت‌ها اعزام نکرده است
همایون امیری، محمود نهتانی و شهرام فاتح دیگر مربیان اعزامی به این رقابت‌ها هستند.

نتایج بوکسورهای ایرانی تا به این لحظه به شرح ذیل است:

نخستین پیروزی بوکسورهای ایران در رینگ جهانی

بوکسور سبک وزن ایران، نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را با پیروزی پشت سر گذاشت. در دومین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، اشکان رضایی بوکسور وزن ۶۳ کیلوگرم تیم ملی موفق شد به عنوان نخستین نماینده ایران در این رقابت‌ها، مقابل حریف خود به پیروزی دست پیدا کند. بوکسور سبک وزن تیم ملی که در گام نخست به مصاف «زمویدینیا» از لیتوانی رفته بود، در هر سه راند به برتری رسید تا ضمن صعود به مرحله یک شانزدهم، نخستین برد نمایندگان ایران در این مسابقات را نیز به ثبت برساند.رضایی با این پیروزی به جمع ۳۲ نفر راه یافت و در این مرحله باید با «لینچ» بوکسوری از اسکاتلند دیدار کند. 


بوکسور ۷۵ کیلوگرم تیم ملی ایران به جمع ۳۲ بوکسور نهایی وزن خود رسید

 در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، سید شاهین موسوی به عنوان دومین نماینده ایران در این مسابقات مقابل «توراتوف» از قرقیزستان روی رینگ رفت و در سه راند متوالی به برتری رسید.بوکسور المپیکی ایران در سه راند این مبارزه از حریف خود بهتر بود و در پایان نیز با رای قاطع داوران، با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت. نماینده ۷۵ کیلوگرم ایران با این برد به جمع ۳۲ نفر وزن خود رسید و باید در این مرحله با «آمستردم» بوکسور اهل گویانا مبارزه کند.

 

بوکسور میان وزن از دور رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفت

در روز سوم مسابقات، نماینده وزن ۷۱ کیلوگرم تیم ملی ایران، با قبول شکست در مبارزه نخست خود، از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا نخستین بوکسور حذف شده ایران در این رقابت‌ها باشد.فرهاد مرادی بوکسور جوان تیم ملی ایران که به تازگی از تیم جوانان به بزرگسالان آمده است، مقابل «شیمبرگنوف» از قزاقستان به روی رینگ رفت و در همان راند نخست دچار پارگی ابرو شد تا با دستور داور بازی تمام شده و به این ترتیب نماینده ایران بازنده مسابقه معرفی شود.


بوکسور سنگین وزن ایران هم با حذف شد

در روز سوم رقابت‌ها، نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی ایران، در مبارزه نخست خود تن به شکست داد تا دومین بوکسور حذف شده ایران از این رقابت‌ها شود. علی جمالی که در گام نخست «پائول آرادویه» از رومانی را پیش رو داشت، با وجود تلاشی که داشت نتوانست از پس حریف خود برآید و با قبول شکست، از گردونه مسابقات کنار رفت. جمالی در راند سوم ناک دان شد. پیش از جمالی نیز در مبارزات وزن ۷۱ کیلوگرم امروز، فرهاد مرادی از ایران با شکست مقابل حریف قزاق، از دور مسابقات کنار رفته بود.

 

برتری قاطع شه‌بخش در گام نخست مسابقات جهانی بوکس

بوکسور سبک‌وزن ایران، نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را با برتری پشت سر گذاشت. در شب سوم رقابت‌ها، نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ایران، در مبارزه نخست خود به راحتی به پیروزی رسید تا راهی دور بعد شود. دانیال شه‌بخش بوکسور المپیکی ایران، در گام نخست «موسی چام» از گامبیا را پیش رو داشت که با عملکردی درخشان، حریف نه چندان قدرتمند خود را شکست داده و به جمع ۳۲ بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم راه یافت. دارنده نقره آسیا باید در دور بعد با «ریوریو سانچز» از مکزیک دیدار کند. پیش از این دیدار در مبارزات امروز اما علی جمالی در وزن ۸۶ کیلوگرم و فرهاد مرادی در وزن ۷۱ کیلوگرم، دو نماینده ایران بودند که با قبول شکست مقابل حریفان از گرونه مسابقات کنار رفتند.در روز دوم رقابت‌ها اما سید شاهین موسوی و اشکان رضایی به عنوان دو نماینده ایران در اوزان ۷۵ و ۶۳ کیلوگرم، با برتری برابر حریفان، به جمع ۳۲ بوکسور برتر وزن خودشان راه یافته‌اند.
 

حذف سومین بوکسور ایران از رقابت‌های جهانی

بوکسور سنگین وزن ایران با قبول شکست مقابل بوکسور ازبک، از رقابت‌های جهانی حذف شد. پوریا امیری بوکسور سنگین وزن ایران در دور نخست با «مولوجونوف» از ازبکستان دیدار کرد و با نتیجه چهار بر یک شکست خورد تا سومین نماینده حذف شده ایران از این مسابقات شود. پوریا امیری راند اول و دوم را با نتیجه چهار بر یک شکست خورد اما راند سوم را از حریف قدرتمند ازبکستانی گرفت. با این حال بوکسور سنگین وزن ایران با رای ۴ داور از ۵ داور کنار بازنده شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در ادامه رقابت‌های امروز سجاد محمدپور در وزن ۵۷ کیلوگرم با «گارسیا کابایرو» از کوبا و مسلم مقصودی در وزن ۶۷ کیلوگرم با «لی سانگ مین» از کره‌جنوبی مبارزه می‌کنند.علی جمالی در ۸۶ کیلو و فرهاد مرادی در ۷۱ کیلو، دو بوکسور حذف شده دیگر ایران هستند. سید شاهین‌ موسوی، اشکان رضایی و دانیال شه‌بخش نیز سه بوکسور دیگر ایران هستند که در مبارزات روزهای گذشته با پیروزی مقابل حریفان خود، به ترتیب در اوزان ۷۵، ۶۳ و ۶۰ کیلوگرم به جمع ۳۲ بوکسور برتر راه یافته‌اند.

 

 محمدپور مصدوم شد

بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم ایران با قبول شکست برابر حریف کوبایی، از مسابقات جهانی کنار رفت. در ادامه رقابت‌های روز چهارم رقابت‌ها بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، پنج‌شنبه سجاد محمدپور کاپیتان تیم ایران، در گام نخست وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف «گارسیا کابایرو» از کوبا رفت که شکست خورده و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. بوکسور سبک وزن تیم ملی ایران در همان راند نخست به علت سر به سر شدن با بوکسور حریف دچار آسیب دیدگی از ناحیه ابرو شد. این آسیب دیدگی در راند دوم تشدید شده و داور در همین راند بازی را قطع کرد و دست بوکسور کوبا را به عنوان مشتزن پیروز بالا برد. ساعاتی پیش و در وزن به اضافه ۹۲ کیلوگرم هم پوریا امیری مقابل «مولوجونوف» از ازبکستان باخت و به کار خود پایان داد. در ادامه مسابقات امروز، مسلم مقصودی در وزن ۶۷ کیلوگرم با «لی سانگ مین» از کره‌جنوبی مبارزه خواهد کرد. علی جمالی در ۸۶ و فرهاد مرادی در ۷۱ کیلوگرم، دو بوکسور حذف شده دیگر ایران هستند. سید شاهین‌ موسوی، اشکان رضایی و دانیال شه‌بخش نیز سه بوکسور دیگر ایران هستند که در مبارزات روزهای گذشته با پیروزی مقابل حریفان خود، به ترتیب در اوزان ۷۵، ۶۳ و ۶۰ کیلوگرم به جمع ۳۲ بوکسور برتر راه یافته‌اند.


 

صعود مقصودی به دور دوم مسابقات جهانی بوکس

در جریان رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان، یک برد و دو باخت دیگر به کارنامه تیم‌ ملی ایران اضافه شد. در ادامه رقابت‌های روز چهارم رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، پنج‌شنبه سجاد محمدپور و پوریا امیری در مصاف با حریفان خود شکست خورده و حذف شدند، اما مسلم مقصودی با برتری مقابل حریفش، به دور بعد مبارزات وزن خود راه یافت. به این ترتیب در گام نخست وزن ۵۷ کیلوگرم، سجاد محمدپور به مصاف «گارسیا کابایرو» از کوبا رفت که با قبول شکست مقابل رقیب قدرتمندش، از گردونه رقابت‌ها حذف شد. بوکسور سبک وزن تیم ملی ایران در همان راند نخست به علت سر به سر شدن با بوکسور حریف دچار آسیب دیدگی از ناحیه ابرو شد. این آسیب دیدگی در راند دوم تشدید شده و داور در همین راند بازی را قطع کرد و دست بوکسور کوبا را به عنوان مشتزن پیروز بالا برد. آخرین بوکسور ایران هم در مبارزات امروز مسلم مقصودی بود که موفق شد در وزن ۶۷ کیلوگرم، مقابل «لی سانگ مین» از کره‌جنوبی به برتری برسد. مقصودی در دور بعد باید مقابل برنده دیدار بوکسورهای اسلواکی و گرجستان به روی رینگ برود. ساعاتی پیش هم در وزن به اضافه ۹۲ کیلوگرم، پوریا امیری مقابل «مولوجونوف» از ازبکستان باخت و به کار خود پایان داد. علی جمالی در ۸۶ و فرهاد مرادی در ۷۱ کیلوگرم، دو بوکسور حذف شده دیگر ایران هستند. سید شاهین‌ موسوی، اشکان رضایی و دانیال شه‌بخش نیز سه بوکسور دیگر ایران هستند که در مبارزات روزهای گذشته با پیروزی مقابل حریفان خود، به ترتیب در اوزان ۷۵، ۶۳ و ۶۰ کیلوگرم به جمع ۳۲ بوکسور برتر راه یافته‌اند.

صعود شریفی به یک هشتم نهایی بوکس قهرمانی جهان

بوکسور سنگین وزن تیم ملی ایران، با پیروزی برابر حریف خود راهی به مرحله یک هشتم نهایی شد. در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان که از روز دوشنبه در بلگراد آغاز شده است، جمعه طوفان شریفی بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم ایران، در گام نخست به مصاف «مرائوویچ» از اتریش رفت و با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید. شریفی در راند یک با نتیجه سه بر دو شکست خورد اما در دو راند بعد با عملکرد بهتری موفق شد چهار بر یک به پیروزی دست پیدا کند. ملی پوش وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در مرحله بعد با برنده کوبا و بلغارستان مبارزه می‌کند.در ادامه رقابت‌ها نیز از حدود ساعت ۲۱:۱۵ دانیال شه‌بخش در وزن ۶۰ کیلوگرم مقابل «سانچز» از مکزیک به روی رینگ می‌رود.

صعود شه‌بخش به یک هشتم مسابقات جهانی بوکس

بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم ایران با کسب دومین پیروزی به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جهانی راه یافت.

در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰، دانیال شه‌بخش بوکسور المپین تیم‌ ملی ایران، با کسب دومین پیروزی خود در جریان این مسابقات، راهی مرحله یک هشتم نهایی وزن خود شد. نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران که در دور نخست «موسی چام» از گامبیا را شکست داده بود، در مبارزه امشب نیز موفق شد «سانچز» از مکزیک را در هر سه راند شکست داده و به عنوان بوکسور پیروز از رینگ خارج شود. شه‌بخش که مدال نقره آسیا را نیز در کارنامه دارد، در مرحله یک هشتم نهایی باید با «موناربک سیتبک» از قرقیزستان دیدار کند. اما پیش از این و در دیگر مبارزه امروز نماینده ایران، طوفان شریفی بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی هم از سد بوکسور قدرتمند اتریشی گذشت و به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

شروع مقتدرانه قشلاقی در رینگ جهانی بوکس/ پیروزی در یک دقیقه

دارنده مدال نقره بوکس آسیا، نخستین مبارزه‌اش در مسابقات جهانی صربستان را با پیروزی در یک دقیقه آغاز کرد. در روز ششم رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، شنبه ۸ آبان، میثم قشلاقی دارنده مدال نقره آسیا در نخستین مبارزه خود به مصاف «چیا چونگ» از چین تایپه رفت و در همان دقیقه نخست راند اول به برتری رسید.

بوکسور سنگین وزن تیم ملی ایران که فدراسیون آسیا به او لقب تایسون ایرانی را داده است، در همان یک دقیقه نخست مبارزه دو ناک‌دان از رقیب خود گرفت تا داور وسط رینگ مسابقه را تمام کرده و دست قشلاقی را به عنوان بوکسور پیروز بالا ببرد. 

ملی‌پوش بوکس ایران با این برد به مرحله یک هشتم نهایی وزن ۸۰ کیلوگرم رسید و در این مرحله باید با برنده دیدار بلاروس و کرواسی دیدار کند.

در ادامه مبارزات امروز هم از حدود ساعت ۲۱ اشکان رضایی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مصاف «ریس لینچ‌» از اسکاتلند می‌رود و سید شاهین موسوی نیز در وزن ۷۵ کیلوگرم، از حدود ساعت ۲۲:۴۵ با «امستردام» از گویانا مبارزه خواهد کرد. رضایی در نخستین مبارزه‌اش نماینده لیتوانی را شکست داده بود و موسوی هم برابر نماینده قرقیزستان به برتری رسید.

 

 رضایی حذف شد

در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان، شاهین موسوی راهی مرحله یک هشتم شد و اشکان رضایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، در مبارزات امشب (شنبه) ۸ آبان ۱۴۰۰ دو بوکسور دیگر ایران به روی رینگ رفتند که در پایان، اشکان رضایی از دور رقابت‌ها حذف شد ولی شاهین موسوی با برتری برابر حریف خود، راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.به این ترتیب ابتدا اشکان رضایی در وزن ۶۳ کیلوگرم برابر «ریس لینچ» از اسکاتلند به روی رینگ رفت که با قبول شکست در این دیدار، از دور رقابت‌ها کنار رفت. رضایی در مبارزه نخست خود موفق به شکست نماینده لیتوانی شده بود.سومین نماینده ایران در مبارزات امروز سید شاهین موسوی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم ملی بود. او در دومین مبارزه خود مقابل «آمستردم» از گویانا قرار گرفت که در راند دوم با ضربات سنگین خود باعث پارگی ابروی حریف شد. نهایتا با رای داور وسط، بازی در همان راند دوم به اتمام رسیده و موسوی برنده مبارزه شد.موسوی که پیش از این مقابل مشتزن باتجربه قرقیزستانی به پیروزی رسیده بود، در مرحله یک هشتم نهایی با «کوین شومن» از آلمان مبارزه خواهد کرد.امروز پیش از این مبارزات نیز میثم قشلاقی نایب قهرمان آسیا، در نخستین مبارزه خود به مصاف «چیا چونگ» از چین تایپه رفت و در کمتر از یک دقیقه با ضربات سنگین خود، حریف را دو مرتبه ناک‌دان کرد تا داور رای به اتمام بازی داده و نماینده ایران برنده شود.



زانو زدن "موسی" در برابر "دانیال" وسط رینگ + فیلم

جنگ تمام عیار بوکسورهای تاپ دنیا در قاب تصویر / اختصاصی

حریف لیتوانیایی ترکید! / ویدیوی اختصاصی

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
کد خبر: 21457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha