رشد بی رمق بورس/ حرکت معکوس شاخص هموزن نسبت به شاخص کل + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۳۳۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۶۳۲ افت داشت.  نمادهای شپدیس، نوری، فولاد، کچاد، پارسان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شفن ، شخارک بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل گذاشتند. در بازار امروز به نسبت نیمه دوم معاملات روز گذشته، شاهد کاهش قابل توجه فشار عرضه ها بودیم اگرچه معاملات در دقایقی با نوسانات منفی دنبال میشد اما تلاش خریداران برای سبز پوش کردن بزرگانی نظیر پالایشی، خودرویی و فلزی ها امری مشهود بود.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۴ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۳۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۶۳۲ افت داشت. نمادهای شپدیس،نوری،فولاد،کچاد،پارسان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شفن ، شخارک بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل گذاشتند. در بازار امروز به نسبت نیمه دوم معاملات روز گذشته، شاهد کاهش قابل توجه فشار عرضه ها بودیم اگرچه معاملات در دقایقی با نوسانات منفی دنبال میشد اما تلاش خریداران برای سبز پوش کردن بزرگانی نظیر پالایشی، خودرویی و فلزی ها امری مشهود بود. در ادامه شاهد بهبود وضعیت تقاضا در کلیت بازار و افزایش تعداد نماد های سبز بودیم، در نهایت بازار امروز حال و هوای نوسانی داشت و عجیب بر سر دوراهی قرمز ماندن یا سبز شدن مانده بود. این دو دِلی نیز سبب شده که ارزش و حجم معاملات چنگی به دل نزند. همت خریداران در بزرگان و شاخص سازان موجب شد شاخص کل از قرمز به مدار مثبت برسد و رشد ۳۳۶ واحدی را تجربه کند.

گروه فرآورده های نفتی افت قیمت را تجربه کردند بزرگان گروه شبندر و شپنا در محدوده قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند شپاس تک نماد صف فروشی گروه شد.

گروه خودرو و قطعات تقریبا متعادل دنبال شدند نمادهای خساپا، خگستر،خپارس در حوالی صفر تابلو روز خودرا به اتمام رساندند.خبنیان تک نماد صف خریدی قطعه سازان بود.گروه فلزات اساسی با نوسانات مثبت همراه بودند نمادهای فولاد،فملی،ذوب در نزدیکی صفر تابلو به معاملات خود خاتمه دادندنمادهای فنورد،فنوال ،فمراد و فروس صف خریدی های گروه شدند.

گفتنی است که برای نخستین بار، فردا ۲۰۰۰ تن مس کاتد فملی در تالار کیش روی تابلو معاملات خواهد رفت تا از این پس، مس این شرکت از مسیر بورس به بازارهای جهانی صادر شود.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد.شیمیایی ها با افت قیمت دادوستد شدند.کانه های فلزی و بیمه ای ها نوسان قیمت را تجربه کردند.قندی ها با افزایش عرضه رو به رو بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ثشاهد با افت ۸ درصدی در قیمت ۱.۲۱۰ تومان و صف فروش ۱ میلیونی اشاره کرد.

شاخص کل به یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳۳۶  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۶۳۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۶ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۶۵ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شپدیس، نوری، فولاد،کچاد، پارسان بیشترین تاثیر مثبت و سهام شفن و شخارک بیشترین تاثیر منفی را را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فسبزوار، شپنا، فولاد، کیمیاتک، شبندر، خودرو، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۵ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۶۷۱  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، فرابورس، هرمز، شگویا، شاوان بیشترین تاثیر مثبت نمادهای دماوند و غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، کرمان، غگیلا، فروی، گدنا است.

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 21286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha