جزئیات عملکرد عرضه اولیه وسپهر  (۱۲ مهر ۹۹)

امروز (۱۲ مهر ۹۹) قیمت هر سهم وسپهر۱ بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۱۱ تومان معامله شد و تعداد معاملات عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات حدود ۲۹ هزار و ۶۷۹  به ثبت رسید.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد زهرا فعله گری؛ با اینکه عرضه اولیه وسپهر سهام بزرگی و قدرتمندی محسوب می‌شود اما به علت جو منفی بازار در دو هفته گذشته برخی از سهامداران آن اقدام به فروش این عرضه اولیه خود کردند و همین موضوع باعث شد تا این نماد ۲ روز متوالی منفی ۵ درصد پیش برود.

در نهایت این سهم از منفی تا مثبت ۵ رنج کشید و در این نوسان برخی از سهامداران توانستند از فرصت پیش آمده استفاده و سبد دارایی خود را از این سهم پر کنند.

میزان عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات به قدری بود که سهامداران توانستند به سقف مجاز درخواستی خود از این سهم برسند و این عرضه اولیه در این مدت سود خوبی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه فرابورس از امروز (۱۲ مهر ۹۹) بازارگردانی این سهم مبتنی بر حراج نماد شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات وسپهر آغاز شده است. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با رشد ۴.۹۹ درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شد.

قیمت عرضه اولیه وسپهر در روز گذشته ۱۲ هزار و ۶۷۸ تومان معامله شد، همچنین ارزش معاملاتی آن ۳۹۹ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است.

 تعداد معاملات این نماد حدود ۲۹ هزار و ۶۷۹  به ثبت رسید و امروز هر سهم با قیمت ۱۳ هزار و ۳۱۱ تومان معامله شد.

حجم معاملات این سهم ۵۴ میلیون و ۱۶۸  بوده و  حجم مبنای این عرضه اولیه ۹ هزار و ۴۶۵ میلیون است

طی معاملات امروز  هزار و ۱۶۶ سهامدار حقیقی اقدام به خرید و ۲۷ هزار و ۴۰۵ نفر اقدام به فروش این سهم کردند.

عرضه اولیه وسپهر با بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان کشف قیمت شد و به هر نفر ۱۱۰۰ سهم رسید و در این عرضه اولیه  ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۶۱ کد معاملاتی شرکت کردند. امروز سهامداران حقوقی این سهم معادل ۵۷ درصد از فروش را انجام داده است

لازم به ذکر است؛ پانزدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران که به نسبت سایر عرضه اولیه های سال جاری رقم قابل توجهی بود ۳۰ شهریور به سهامداران فعال در بورس عرضه شد و از ۲ مهر روی تابلوی معاملات قرار گرفت، البته دسترسی خرید و فروش این سهم از شنبه ۵ مهر  قابل معامله شده است.

عرضه اولیه وسپهر که متعلق به شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات از مجموعه شرکت های بانک توسعه صادرات با نماد بورسی "وبصادر" است، ۲۰ درصد سهام این شرکت به عموم مردم عرضه شد.

البته زمان مناسب عرضه اولیه‌های سنگین وسپهر در ۵ ماه نخست سال بود که با صف‌های خرید مکرر رو به رو می‌شدیم و در حال حاضر که شاخص کل بورس در حال عبور از سراشیبی بوده، شرایط برای عرضه‌های اولیه‌های کوچک که نیاز به نقدینگی قابل توجهی ندارد، فراهم است.

.

انتهای پیام./

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 2087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha