پائیز بورس فرا رسید /اولین سقوط شاخص در مهر ماه/افت ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحدی شاخص کل بورس+ نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۲  هزار و ۲۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید. بازار نخستین روز معاملاتی هفته جاری را نوسانی با گرایش منفی آغاز کرد و در ادامه با عقب نشینی خریداران افت قیمت ها شتاب بیشتری گرفت و اکثر سهم ها به رنگ قرمز درآمدند به طوریکه باگذشت ۳۰ دقیقه از شروع معاملات شاهد افت ۶، ۶۰۰ واحدی شاخص کل بودیم. در نهایت بازار با واکنش ها به سد ۱.۵ میلیون واحدی شاخص و فشار عرضه ها در صنایع و نمادهای بزرگ به کار خود پایان داد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۲  هزار و ۲۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید. بازار نخستین روز معاملاتی هفته جاری را نوسانی با گرایش منفی آغاز کرد و در ادامه با عقب نشینی خریداران افت قیمت ها شتاب بیشتری گرفت و اکثر سهم ها به رنگ قرمز درآمدند به طوریکه باگذشت ۳۰ دقیقه از شروع معاملات شاهد افت ۶، ۶۰۰ واحدی شاخص کل بودیم. در نهایت بازار با واکنش ها به سد ۱.۵ میلیون واحدی شاخص و فشار عرضه ها در صنایع و نمادهای بزرگ به کار خود پایان داد.

گروه پالایشی که هفته ای پرتقاضا را پشت سر گذاشته بودند با عرضه مواجه شده و اکثر نماد های گروه با صف فروش بسته شدند. نماد شپاس با ۸ میلیون معامله تک نماد صف خریدی گروه شد.

گروه خودرو و قطعات با نوسات منفی همراه بودند. نمادهای خودرو، سایپاخبهمن، خپارس در کف قیمت روزانه خود بسته شدند. ورنا تک نماد مثبت گروه خودرویی بود گفتنی است این نماد افزایش سرمایه ۴۷ درصدی از محل سود انباشته دارد.

بانکی ها با گرایشات منفی همراه بودند. بزرگان گروه دی، وتجارت، وبصادر با صف فروش روز خود را به اتمام رساندند. نمادهای وپست، سمایه، خاور، وزمین مثبت های گروه شدند.

گروه فلزات اساسی با نوسانات منفی دادوستد شدند. بزرگان گروه فلزات همچون فولاد منفی درحوالی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. فسرب تک نمادی بود که در سقف روزانه خود بسته شد.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه سیمانی و دارویی با افزایش عرضه و کاهش قیمت همراه بودند. گروه غذایی، شیمیایی در مدار منفی دادوستد شدند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به بازگشایی نماد قاسم پس از مجمع افزایش سرمایه که با رشد ۵ درصدی و قیمت ۴۵۲ تومان و صف خریدی ۲ میلیونی همراه شد، اشاره کرد.

افت ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز شنبه ( ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۲  هزار و ۲۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۶ هزار و ۷۰۵ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۰ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۷۰۹ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، تاپیکو، پارسان، فملی، شبندر، وغدیر، شپنا بیشترین اثر منفی را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فسبزوار، کیمیاتک، شستا، شپنا، شبندر، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۵۱ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۸۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۳هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، بپاس، زاگرس، فجهان، ذوب، وسپهر، صبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، دی، مدیریت، فرابورس، وهامون، سپیداراست.

انتهای پیام./

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 20786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha