شاخص‌سازها همچنان جذابند/ ۳ گروه پیشرو بازار سهام را بشناسید/فــروشــندگان کنـونی بازار متضرر خواهند شد/صنایع بزرگ علاوه بر نقدشوندگی بالا از بنیاد خوبی نیز برخوردارند

قائم مقام مدیرعامل کارگزاری دنیای نوین گفت: پیشرو بودن گروه‌ها به عوامل داخلی و خارجی بستگی دارد که از جمله آن می توان به فاکتورهایی همچون تغییرات بازارهای جهانی، وضعیت پرداخت ارز ترجیحی، ملاحظاتی که امکان دارد تا دوماه دیگر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعمال شود و غیره اشاره کرد و هر یک از این موضوعات به خودی خود تاثیر زیادی در گروه و صنایع مختلف می‌گذارد اما به نظر می رسد در شرایط فعلی سهام پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی نسبت به دیگر نمادها پیشرو باشند.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بازار در حالی دومین هفته مهر ماه را سپری کرد که امیدها با خبرهای مهم برای پالایشی‌ها زنده‌تر شده است. از یک سو بخشنامه محاسبه قیمت‌ها که تفاوت اساسی با گذشته دارد بر اساس قیمت صادراتی محاسبه می‌شود و از سوی دیگر افزایش جهانی قیمت نفت محرک خوبی برای تقویت حرکت صعودی این گروه شده است. گزارش این شرکت‌ها نیز ظرف چند روز آینده به بازار مخابره خواهد شد و انتظار گزارش‌های مثبت از این صنعت می‌رود.

آنچه مشخص است حجم پایین معاملات و نگرانی از ریسکی است که با آن روبرو هستیم. اما گزارش شرکت‌ها و چرخش نقدینگی حاضر در گروه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر شاخص مثبت در هفته پیش رو و گروه پالایشی که به نوعی لیدر بازار شده، در سهم‌های سایر گروه‌ها از جمله گروه‌های خودرو و بانک نیز خود را نشان دهد.

پیمان حدادی قائم مقام مدیرعامل کارگزاری دنیای نوین و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با زهرا فعله گری خبرنگار رادار اقتصاد اظهار کرد: بازار سرمایه به مرور بهبود پیدا می کند و با اینکه سهام بزرگ و شاخص‌سازان رشد خوبی را پشت سر گذاشته‌اند، همچنان صعودی باقی می‌مانند.

وی ضمن اشاره به اینکه بدون در نظر گرفتن افت‌وخیزهای مقطعی بازار سرمایه روبه رشد خواهد بود، اضافه کرد: با بهبود اوضاع و جوی متعادل در بازار، شاخص کل بورس اوراق بهادار مجددا به سوی شاخص یک میلیون  و ۶۰۰ هزار واحد گام بر می‌دارد و به طور کلی گمان می کنم روند کلی بازار سهام تا پایان سال صعودی باشد.

قائم مقام مدیرعامل کارگزاری دنیای نوین با بیان اینکه فروشندگان کنونی بازار متضرر خواهند شد، ادامه داد: به سهامداران پیشنهاد می شود با دیدگاه میان مدت به بازار ورود کنند و بازه سرمایه گذاری خود را ۶ ماهه در نظر بگیرند. صنایع بزرگ علاوه بر نقدشوندگی بسیار بالا، عمدتا از بنیاد خوبی نیز برخوردارند. سرمایه گذاری در این صنایع معقول‌تر به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی تا پایان مهرماه منتشر می‌شود؛ مطرح کرد: برآوردهای خوبی از گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت های بورسی می‌شود و می تواند نخستین و مهمترین محرک بازار قرار بگیرد.

حدادی درمورد این پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه چه گروه‌هایی پتانسیل رشد بیشتری در بازار سرمایه را دارند؟ توضیح داد: پاسخ این پرسش به عوامل داخلی و خارجی بستگی دارد که از جمله آن می توان به فاکتورهایی همچون تغییرات بازارهای جهانی، وضعیت پرداخت ارز ترجیحی، ملاحظاتی که امکان دارد تا دوماه دیگر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعمال شود و غیره اشاره کرد و هر یک از این موضوعات به خودی خود تاثیر زیادی در گروه و صنایع مختلف می‌گذارد اما به نظر می رسد در شرایط فعلی سهام پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی نسبت به دیگر نمادها پیشرو باشند.

۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 20679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha