تحلیل کامل بازار سهام امروز (۹ مهر ۹۹) / هر آنچه که باید از اخبار تاثیرگذار در بورس بدانید!

گروه بانکی با بیشترین ارزش معاملات در صدر گروهای بورسی قرار داشت. نماد وآیند در این گروه امروز با تقاضای خوبی همراه بود و با صف خرید به کار خود پایان داد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ گزارشی از تمام رویدادهای امروز بازار سرمایه (۹ مهر ۹۹) در مطلب زیر شرح داده شده است.

خلاصه بازار

شاخص کل امروز با افزایش ۱۰۴۷۲ واحدی به عدد ۱.۵۰۳.۴۱۳ رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با افت ۸۲۱ واحدی در محدوده ۳۹۷.۵۷۵ هم به کار خود پایان داد.

بیشترین تاثیر در شاخص به تریب  نماد های فولاد، کگل، تاپیکو، فملی و شپنا داشتند .

خالص ارزش معاملات امروز ۹.۴۰۷ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۵.۵% کاهش داشت.

در بازار امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱.۵۳۲ میلیارد تومان بودیم. حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

گروه بانکی با بیشترین ارزش معاملات در صدر گروهای بورسی قرار داشت. نماد وآیند در این گروه امروز با تقاضای خوبی همراه بود و با صف خرید به کار خود پایان داد.

امروز بازار مثبت کار خود را شروع کرد اما در ادامه با صف فروش شدن شپنا عرضه ها شدت گرفت و شاخص منفی  و در  کانال ۱.۵۰۰.۰۰۰ واحد قرار گرفت اما در ادامه با جمع آوری صفوف فروش بخصوص  در دو نماد تاثیرگذار خساپا و شپنا  که بیشتر  توسط حقوقی ها انجام شد، تقاضا در بازار شدت گرفت. خودرو نیز که در شروع بازار مثبت و سپس با عرضه زیاد معامله میشد رفته رفته پرتقاضا شد و به صف خرید رسید که این تقاضا برخلاف معاملات دیروز بیشتر توسط حقیقی ها انجام شد.

هفته آینده عملیات بازارگردانی سهام بورسی آغاز می‌شود. صندوق بازار گردانی شستا با مدیریت صبا تامین تشکیل شد و صندوق توسعه رفاه هم  به عنوان بازارگردان شپنا انتخاب شد.

شنیده‌ها و شایعات

بازارگردانی: شنیده شده بانک رفاه به همراه شرکت توسعه سرمایه رفاه سهامدار عمده شبندر، مداران، پتروشیمی امیر کبیر و سهامدار فولاد مبارکه اصفهان، شپنا، تیپیکو و سپ رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای ایجاد نقد شوندگی در بازار تهیه نموده اند.

شستا: شنیده شده نماد شستا توسط صندوق صبا، متشکل از تمامی زیرمجموعه های شستا بازار گردانی می شود و این نماد به احتمال زیاد هفته آتی به تابلو بورس برمی گردد.

شپنا: شایعاتی مبنی بر تجدیدارزیابی نماد شپنا در هفته های آتی به گوش می رسد. این نماد جهت افزایش سرمایه از محل انباشته به زودی به مجمع خواهد رفت.

وپارس: براساس شنیده ها غول معدنی اُپال سنگان پارسیان از زیر مجموعه های بانک پارسیان نیز درمهرماه در بورس عرضه اولیه خواهد شد.

اخبار صنایع

ایران خودرو و سایپا در انتظار مجوز افزایش قیمت ماهانه از سوی شورای رقابت

در پی مصوبه افزایش سه ماهه قیمت خودروها و الزام فروش فوق‌العاده ماهانه، جلسات مشترک ایران خودرو و سایپا با شورای رقابت شدت یافته که به نظر می رسد از صدور مجوز جدید افزایش قیمت حکایت دارد.

صندوق بازارگردانی شستا تشکیل شد

شستا با اعلام خرید ۳ هزار میلیارد تومان از سهام زیرمجموعه ها اقدام به تشکیل صندوق بازارگردانی برای حمایت از همه نمادهای وابسته و برنامه انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خبر داد.

پیشتازی پرداخت الکترونیک ملت بین دوازده شرکت

شرکت به پرداخت ملت در ۵ ماه نخست سال با سهمی معادل ۵۰.۷۵ درصد در مبلغ تراکنش، پرچمدار بازار پرداخت الکترونیک شد.

افزایش تولید کنسانتره "فملی" با بهره‌برداری از پروژه دره‌زار در سال آینده

مجری احداث کارخانه تغلیظ دره‌زار با اعلام توضیحاتی درباره این پروژه با هدف افزایش تولید کنسانتره مس "فملی" گفت: عملیات اجرایی ساخت کارخانه از آبان ۹۷ آغاز شده و طبق قرارداد در آبان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

اثر پروژه جدید پالایشگاه اصفهان بر فروش و سهامداران / وضعیت تجدید ارزیابی

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با اعلام نهائی شدن پیش راه‌اندازی پروژه تصفیه گازوئیل و اثر آن بر افزایش فروش از طی مراحل تجدیدارزیابی خبر داد و گفت: منافع این‌ پروژه‌ها به سهامداران صبور می‌رسد.

مرتضی ابراهیمی بابیان اینکه با پایان یافتن پروژه تصفیه گازوئیل تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی "شپنا" طبق استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد، گفت: این طرح در حال نهائی شدن مراحل نصب و پیش راه‌اندازی است.

راه اندازی واحد استیپل در اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیرعامل شگویا از راه اندازی مجدد خط تولید الیاف مصنوعی (استیپل) که سالها خط تولید آن متوقف شده بود، خبر داد.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران خبر داد:

افزایش سرمایه وبصادر از محل سلب حق تقدم در حال طی کردن مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود با انجام این کار در پایان سال ٩٩ نرخ کفایت سرمایه بانک به چهار درصد برسد.

"سپ" ۵۱ درصد سهام شرکت نرم افزاری را خریداری کرد

پرداخت الکترونیک سامان کیش در راستای تکمیل و توسعه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک، اقدام به تحصیل و خرید ۵۱ درصد از سهم الشرکه شرکت نرم افزاری کیان نور رایانه کرد.

وزیر نفت اولین کارت زرد مجلس یازدهم را دشت کرد

نمایندگان مجلس از توضیحات بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت درباره علت عدم بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی قانع نشدند.

گلایه روحانی از منتقدان دولت: شرایط کنونی را با تحریم مقایسه نکنید، در جنگ اقتصادی هستیم / تامین ارز مورد نیاز کشور بر دوش صادرات غیرنفتی است.

در دوران قبل، دولت حداقل روزانه یک میلیون بشکه نفت با قیمت ۱۲۰ دلار صادر می‌کرد. در سال ۹۲ قیمت نفت که کاهش یافت، هر بشکه نفت ۱۰۴ دلار بود. بانک‌های ما در شرایط امروز نبودند و شرایط بهتری را داشتند.  

تاکید وزیر خارجه آلمان بر حفظ برجام ماس با گفتن این که شورای اتحادیه اروپا به خاطر امنیت منطقه بر اهمیت توافق هسته ای ایران تاکید می کند،   مدعی شد به دلیل  این که  «ایران به تهدید اسرائیل و ثبات زدایی منطقه از لبنان تا سوریه و تا یمن ادامه می دهد» نگران لغو تحریم تسلیحاتی ایران است که امروز برقرار می باشد.

۲ عاملی که می تواند تقاضای طلا در بازار جهانی را افزایش دهد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا دو عاملی هستند که می تواند تقاضا برای طلا را در بازار جهانی افزایش دهد.

کلوین تای، رئیس منطقه‌ای بخش سرمایه‌گذاری این شرکت گفت: «ما طلا را دوست داریم چون تصور میکنیم قیمت این فلز گرانبها تا پایان سال جاری میلادی به حدود ۲۰۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد».

نخستین دستور ویژه وزیر صمت برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی

دلار ۳۰ هزار تومانی و تورم بالا؛ جدیدترین دستاورد برجام/ نتیجه اعتماد به دشمن چه شد؟

نگاهی به روند تحولات از سال ۹۰ تاکنون به خوبی نشان می‌دهد هزینه‌های ناشی از اجرای استراتژی عدم مقاومت در دولت روحانی به مراتب بالاتر از هزینه‌های ناشی از اجرای استراتژی مقاومت در سالهای پایانی دولت دهم بوده است.

هدف‌گیری تورم ۲۲ درصدی برای ۱۴۰۰

بانک مرکزی با اجرای عملیات بازار باز، نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق عرضه اوراق در بازار بدهی تامین کرده و نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از بازار سرمایه انجام شده است.

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 1977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha