بورس به نقطه دیروز بازگشت/شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۵ واحد رسید / افزایش تقاضا برای بانکی‌ها/ عرضه در گروه فلزات اساسی همچنان ادامه دار است+نقشه بازار

در دومین روز کاری هفته جاری برخلاف روز گذشته، شاهد آغازی متعادل اما با گرایشات منفی در معاملات بودیم اما در ادامه ، افزایش تقاضا در کلیت بازار به ویژه در بزرگان اتفاق افتاد. در گروه پالایشی شاهد معاملات با نوسانات زیادی بودیم در این گروه نماد شبندر شفاف سازی در خصوص ثبت افزایش سرمایه خود را منتشر کرد و یک گام به بازگشایی نزدیک شد.گروه خودرو و قطعاتی ها با فشار فروش همراه شده و در دامنه منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۱ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار و ۱۰۰ واحد رشد داشت.در دومین روز کاری هفته جاری برخلاف روز گذشته، شاهد آغازی متعادل اما با گرایشات منفی در معاملات بودیم اما در ادامه ، افزایش تقاضا در کلیت بازار به ویژه در بزرگان اتفاق افتاد. در گروه پالایشی شاهد معاملات با نوسانات زیادی بودیم در این گروه نماد شبندر شفاف سازی در خصوص ثبت افزایش سرمایه خود را منتشر کرد و یک گام به بازگشایی نزدیک شد.گروه خودرو و قطعاتی ها با فشار فروش همراه شده و در دامنه منفی به کار خود پایان دادند. خبهمن که با صف خرید ۴۰۰ م در بازگشایی همراه بود با چندین مرتبه عرضه مجدد صف خرید متعادل به کار خود پایان داد. عرضه های پی در پی سهامداران در صنعت فلزات اساسی طی روز گذشته موجب شد این صنعت امروز را هم با معاملات منفی به کار خود خاتمه دهد. دو نماد فولاد و فملی در بازه ۱% منفی معاملات خود را خاتمه دادند. امروز از همان ابتدا تقاضا برای بانکی ها به نسبت دیگر گروه ها بیشتر بود به طوریکه صف فروش بانک آینده جمع شد و با صف خرید روز خود را به اتمام رساند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد.گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی پرتقاضا داد وستد شدند. شیمیایی ها متعادل دنبال شدند. سیمانی و غذایی با افزایش تقاضا رو به رو بودند.گروه دارویی هم با معاملات مثبت رو به بود در این گروه مجوز افزایش سرمایه ۲۷ درصدی برکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.

از جمله بازگشایی های امروز به بازگشایی نماد پترول که پس از برگزاری مجامع عادی و فوق‌العاده با رشد ۳۰ درصدی و قیمت ۴۷۷ تومان به بازار برگشت و شاخص رو به محدوده مثبت کشاند می توان اشاره کرد .

شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۵ واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۳۷ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۱۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش یک میلیون و ۱۲۹ هزار میلیارد ریال انجام دادند.

نماد پترول، شپدیس، ومعادن بیشترین اثر مثبت و سهام فارس، میدکو، ومعادن و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، شستا، پترول، برکت، خودرو، خساپا، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰ واحد صعود، رقم ۲۱ هزار و ۸۹۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۱۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۱۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام صبا، وسپهر، شگویا، زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، بپاس و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، دی، مدیریت، لطیف، گدنا، آریا ، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 19217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha