چرا اتریوم می‌تواند از بیت کوین سبقت بگیرد؟

تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال و مجری برنامه کوین بیورو (Coin Bureau) در یوتیوب، معتقد است که ارزش بازار اتریوم می‌تواند از بیت کوین عبور کند. او می‌گوید امور مالی غیر متمرکز (DeFi) برگ برنده اتریوم است و به‌روزرسانی‌های پیش‌رو هم می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در سبقت‌گرفتن اتریوم از بیت کوین داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ارز دیجیتال؛  این تحلیلگر مشهور که با نام مستعار گای (Guy) شناخته می‌شود، اخیراً در ویدیویی خطاب به ۱.۱۷ میلیون دنبال‌کننده خود در یوتیوب گفته است که حوزه امور مالی غیرمتمرکز این پتانسیل را دارد که سرمایه‌گذارانی را که به‌دنبال بازدهی فراتر از ابزارهای مالی سنتی هستند را به خود جذب کند.

گای معتقد است که به‌دلیل وابستگی شدید حوزه دیفای به شبکه اتریوم، گسترش پذیرش پروتکل‌های غیرمتمرکز می‌تواند انرژی لازم را برای تبدیل‌شدن اتریوم به ارز شماره یک بازار تأمین کند. او گفته است محرک این رشد می‌تواند به‌روزرسانی‌های پیش‌روی اتریوم و دیگر پلتفرم‌های ارائه‌دهنده قراردادهای هوشمند باشد که آنها را به شبکه‌هایی ارزان‌تر و کارآمدتر تبدیل می‌کند.

این تحلیلگر مشهور گفته است:

زمانی که این به‌روزرسانی‌ها انجام شود، تقاضا برای ارزهای دیجیتال ارائه‌دهنده قراردادهای هوشمند سر به فلک می‌گذارد. این تنها یک دلیل دارد و آن هم دیفای است. سودی که ابتدایی‌ترین پروتکل‌های دیفای ارائه می‌دهند، بسیار بیشتر از چیزی است که سیستم مالی متمرکز به شما ارائه می‌کند. سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک فشار نرخ بهره پایین و نرخ تورم بالا را احساس می‌کنند و این موضوع بازدهی‌های کمتر از ۵ تا ۷ درصد را به یک شکست [تجاری] تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران نهادی به دیفای روی می‌آورند.

او در ادامه افزود:

در حالی که بیت کوین مشغول بازیابی هش ریت خود پس از سقوط اخیر است، اتریوم نسبتاً تأثیری از این ماجرا نگرفته و اکوسیستم دیفای هم ثابت مانده است. من مطمئنم که سرمایه‌گذاران نهادی می‌خواهند در سهام‌گذاری‌های اتریوم ۲.۰ حرفی برای گفتن داشته باشند؛ چیزی که اکنون در یکی از بانک‌های سوئیس امکان‌پذیر است.

تحلیلگر کوین بیورو گفت اتریوم شانس خوبی برای سبقت گرفتن از بیت کوین دارد و از محرکی نام برد که می‌تواند معادلات را کاملاً بر هم بزند:

به این خاطر و بنابر معیارهای دیگری نظیر پذیرش عمومی کاربران، تصور می‌کنم این اتفاق بسیار محتمل است که با آغاز روند صعودی بعدی ارزش بازار اتریوم از بیت کوین سبقت بگیرد. علاوه بر این اگر اتریوم بتواند قبل از بیت کوین صاحب یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) شود، این سبقت تضمین شده است.

در حال حاضر چندین ETF اتریوم منتظر تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هستند اما هیچ‌یک از آنها تاکنون عرضه نشده‌ است. مجری کوین بیورو گفته است، این شانس وجود دارد که کمیسیون بورس یکی از این صندوق‌ها را تأیید کند؛ با این حال هیچ‌گونه شواهدی در رابطه با تأییدشدن ETF‌های اتریوم وجود ندارد.

او در این رابطه گفته است:

در حال حاضر شاید خوش‌خیالی باشد، اما تا آنجایی که می‌دانم پرسش «اگر» مطرح نیست؛ بلکه بحث بر سر «چه زمانی» است.

.

انتهای پیام./

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 17693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha