استارت رمزارزها با رهبری بیت‌کوین/ تقاضای بالا در قیمت‌های پایین

ارزیایی وضعیت معاملات رمز ارزها نشان می دهد که در چند ماه گذشته در بیت کوین قیمت های پایین تقاضای شدید و در قیمت های بالا هم فروشنده کمی داشته، این به معنای ارزندگی و نوسان موقت آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ بازار ارزهای دیجیتالی در ماه‌های گذشته با نوسانات شدیدی روبرو بوده و در یک مقطع زمانی بیت کویت در کانال ۳۰ هزار دلاری هم قرار گرفت و برای مدتی در محدوده ۴۲ هزار دلار پایدار باقی ماند، اما این روند طولانی نشد.

هرچند خیلی ها معتقد بودند که عدم پذیرش معاملات رسمی ارزهای دیجیتال در آمریکا و از طرف دیگر ممنوعیت معامله رمز ارزها در چین به معنای مقابله رسمی دولت ها با ارزهای دیجیتال است اما در واقعیت اینگونه نبود و با وجود این رفتارها شاهد دوگانه هایی در درون دولت ها بوده ایم، به طوری که در آمریکای شمالی، کشور کانادا فضای مساعدی را برای رمز ارزها فراهم کرده و در آمریکای میانی و جنوبی هم برخی کشورها رمز ارزها را به صورت رسمی پذیرفته اند و این مساله در کشورهای آسیایی و اروپایی هم به نوعی اجرا شده و برخی کشورها این نوع ارز را به عنوان پول رسمی معرفی کرده اند.

ارزیایی وضعیت معاملات رمز ارزها در یکسال گذشته نشان می دهد در چند ماه گذشته در قیمت های پایین بیت کوین تقاضای شدید داشته و در قیمت های بالا هم فروشنده کم داشته است.

همچنین با توجه به اینکه افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار باعث شده تا ارزش کلی بازار بیت کوین از شرکت های بزرگی مانند فیسبوک برای مدت کوتاهی سبقت بگیرد حکایت از این دارد که بیت کوین دیگر به شکلی غیر رسمی در اقتصاد دنیا وجود دارد و دولت ها نمی توانند مقابل آن قرار بگیرند.

داده‌های سایت «است دش» نشان می‌دهد بیت کوین به ششمین دارایی برتر دنیا تبدیل شده است و در روزهای اخیر هم که به بالای ۵۵ هزار دلار رسیده است عملا روندی صعودی را آغاز کرده است و به نظر می رسد در ادامه تا سطح ۶۰ دلار هم صعود کند.

البته کارشناسان اعلام کرده اند که روند صعودی بیت کوین تا سقف ۱۰۰ هزار دلار ادامه دارد و این مساله تا حدودی تحت تاثیر وضعیت بازار جهانی است، هرچند با کاهش شیوع ویروس کرونا و سرعت گرفتن واکسیناسیون بارقه هایی از امید دیده می شود اما این مساله نمی تواند ورود جریان نقدینگی به بازارهای مختلف را متوقف کند.

در حال حاضر در ایران وضعیت رمزارزها در هاله ای از ابهام به سر می برد، هرچند برخی از نمایندگان مجلس گفته اند طرح هایی برای ساماندهی بازار ارزهای دیجیتال در دستور کار است و احتمال دارد حتی قانون های مالیاتی برای معامله گران این بازار وضع شود و اگر این اتفاق بیفتد به سرعت سایر دستورالعمل ها برای رسمی شدن معاملات این بازار رخ خواهد داد.

از طرف دیگر طبق داده های جهانی ایران جزو ۵ کشور تولید کننده رمز ارز است و این به معنای گردش مالی بالای این رمز ارز است که بخشی از آن به عنوان منابع مالی برای دورزدن تحریم ها استفاده می شود. به همین دلیل برخی سیاست گذاران در جلسات غیر رسمی از این نوع رمزارزها حمایت می کنند و یکی از دلایل اینکه تاکنون به صورت رسمی اجازه معامله در ایران پیدا نکرده به این دلیل است که احتمال دارد برخی از آن برای خارج کردن سرمایه سوءاستفاده کنند.

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 20844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha