کلاهبرداری بزرگ در ارزهای دیجیتال

طی چند سال اخیر افراد زیادی برای سرمایه گذاری به سمت بازار ارز های دیجیتال روی آورده اند اما متاسفانه به دلیل آگاه نبودن به دام افراد سودجو و کلاهبردار می افتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار، روند رشد بلاک چین و دنیای ارز های دیجیتال بسیار صعودی است. نوآوری های فنی و روش های تحلیلی زیادی در حال پیشرفت است و این امر باعث شده تا کلاهبرداری در این بازار بسیار زیاد شود. طی چند سال اخیر افراد زیادی برای سرمایه گذاری به سمت بازار ارز های دیجیتال روی آورده اند اما متاسفانه به دلیل آگاه نبودن به دام افراد سودجو و کلاهبردار می افتند. متاسفانه در کشور های مختلف به خصوص ایران که اقتصاد ضعیف تری دارد این کلاهبرداری ها بیشتر هم خواهد بود و باید به یکسری گزینه ها دقت کنید تا در دام کلاهبرداران نیفتیم.

کلاهبرداری هرمی یا شبکه ای

این نوع کلاهبرداری بسیار بیشتر اتفاق می افتد و افراد تازه کار گول این افراد سودجو را می خورند. در این نوع کلاهبرداری به این شکل اتفاق می افتد که کلاهبرداران افراد تازه کار را گول میزنند و به آنها میگویند می توانند در پروژه های بزرگ سرمایه گذاری کنند و آنقدر سود این پروژه ها را بزرگ جلو می دهند که افراد خام کلاهبرداران می شود. افراد سودجو پول های زیادی را میگیرند و به افراد قدیمی تر در این شبکه سود می دهند تا اعتماد آنها جلب شود و به همین ترتیب باقی افراد هم به آنها اعتماد میکنند. زمانی که پول های جمع شده به حد مورد نظر کلاهبرداران رسید، تمامی پول ها را بر می دارند و دیگر خبری از آن ها نمی شود.

استخراج ابری و ربات های تلگرامی

استخراج ارز بدون دستگاه، بیت کوین رایگان، درآمد میلیونی از طریق استخراج بیت کوین این ها جملاتی هستند که احتمالا آنها را شنیده باشید. این جملات تمامی حرف های کلاهبرداران این فضا هستند که با این جملات شما را گول می زنند و باعث دزدین سرمایه های شما می شوند. این افراد با گرفتن اشتراک ماهیانه از شما به گفته خودشان بیت کوین برای شما استخراج می کنند، اما به این موضوع به این شکل نیست. کلاهبرداران اشتراک را از شما دریافت می کنند اما هیچ استخراجی انجام نمیشه و فقط یک سری اعداد نمایشی به شما نشان میدهند که این مقدار بیت کوین استخراج کردید در صورتی که اینطور نیست. زمانی که شما اشتراک را می دهید وقتی پول به مقدار مورد نظر کلاهبرداران رسید حساب شما به به دلایل مختلفی مسدود میکنند و شما دیگر هیچ دسترسی ندارید و پول شما هم دیگر بر نخواهد گشت.

صرافی و کیف پول های تقلبی

دنیای ارز های دیجیتال پر از صرافی هایی هستند که یک شبه به وجود آمده اند و یک شبه دیگر وجود ندارند. در مورد استفاده از صرافی باید دقت کنید که سرمایه شما را از بین نبرند. گاهی اوقات این صرافی ها کار را برای برداشت یا واریز برای شما سخت می کنند و کارمزد های زیادی از شما دریافت می کنند. البته به این مورد دقت کنید که این صرافی ها برای اینکه خودشان را خوب جلوه بدهند برای اول کار کارمزدی از شما دریافت نمی کنند.  

ممکن است شما برای ذخیره ارز خود از کیف پول ها استفاده کنید و ممکن است گیر کیف پول های تقلبی بیفتد. چند وقت پیش نرم افزار با نام لجر لایو که کیف پول معتبری است در گوگل پلی منتشر شد اما به دلیل تحریم های ایران این نرم افزار در گوگل پلی به ایرانی ها نمایش داده نمیشه. زمانی که ایرانی ها در گوگل پلی عبارت لجر لایو را سرچ میکردند نرم افزار تقلبی آن برای ایرانی ها نمایش داده میشد.

صفحات جعلی یا فیشینگ

متاسفانه نام فیشینگ را شنیده اید و ممکن است در ایران هم به دام صفحات جعلی یا فیشینگ افتاده باشید. در کیف پول ها و صرافی ها به همین شکل است. زمانی که شما اسم صرافی یا کیف پولی را در گوگل سرچ میکنید ممکن است اشتباهی روی صفحات فیشینگ کلیک کنید و سرمایه خود را از دست دهید. صفحات فیشینگ دقیقا شبیه به صفحات اصلی سایت های کیف پول یا صرافی هستند که کلاهبرداران با استفاده از این صفحات اطلاعات شما را دریافت می کنند و حساب شما را خالی می کنند و باید به این مورد هم توجه کنید.

آموزش درست ببین، تو تله نیفتی!!

دقت داشته باشید که برای ورود به بازار ارز های دیجیتال حتما باید آموزش درست ببینید تا بتوانید در این بازار سود کنید و کلاهبردارن نتوانند سرمایه شما را از شما بگیرند.  آموزش ارز دیجیتال رایگان در پاورآپ ترید به شما کمک میکند تا این بازار را یا د بگیرید و در این بازار درآمد داشته باشید. همانطور که دیدید آموزش ارز دیجیتال پاورآپ ترید رایگان است و شما می توانید به راحتی این بازار را آموزش ببینید. همچنین تیم پاورآپ ترید منتورینگ رایگان هم با استفاده از پلتفرم وی ترید دارد که میتوانید به راحتی منتور داشته باشید تا با خیال راحت در این بازار سود کنید.

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 18598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha