بارش باران و وزش باد در نوار شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور افزایش ابر ،وزش باد و بارش باران پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در ۵ روز آینده به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان‌های کرمان و هرمزگان و نیمه جنوبی فارس، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در استان‌های خراسان جنوبی، نیمه شرقی یزد و جنوب خراسان رضوی این شرایط رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: همچنین در سه روز آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز پنجشنبه دریای خزر و از بعد از ظهر جمعه و در روزهای شنبه و یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای پایتخت به ۳۵ درجه و کمترین آن به ۲۴ درجه می رسد.

۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 17501
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha