رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی شاخص کل بورس/ افزایش تقاضا در بزرگان بازار سهام + نقشه بازار

بازار امروز که با خبر ثبت افزایش سرمایه ۷۸ درصدی شستا در پرتفو و قابل معامله بودن آن، کار خود را آغاز کرد، علی رغم فشار فروش ناشی از این خبر، در ادامه بازار شستا معاملاتی روان و متعادل در پیش گرفت، شاخص کل نیز که در ابتدای بازار منفی شروع به کار کرده بود، در نیم ساعت ابتدایی بازار همانند شاخص هم وزن سبزپوش گردید و نماگر بورس حدود ۵ هزار واحد مثبت را نشان داد. نمادهای بزرگ بر خلاف روز گذشته با افزایش تقاضا روبرو بودند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۲۰ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار و ۵۷۲ واحد افزایش داشت. بازار امروز که با خبر ثبت افزایش سرمایه ۷۸ درصدی شستا در پرتفو و قابل معامله بودن آن، کار خود را آغاز کرد، علی رغم فشار فروش ناشی از این خبر، در ادامه بازار شستا معاملاتی روان و متعادل در پیش گرفت، شاخص کل نیز که در ابتدای بازار منفی شروع به کار کرده بود، در نیم ساعت ابتدایی بازار همانند شاخص هم وزن سبزپوش گردید و نماگر بورس حدود ۵ هزار واحد مثبت را نشان داد. نمادهای بزرگ بر خلاف روز گذشته با افزایش تقاضا روبرو بودند، گروه خودرو به لیدری خگستر در اواسط بازار با رنج مثبت همراه شد و  این نماد که موفق به شکست مقاومت خود شد، به بیش از ۸۰ میلیون صف خرید رسید. پالایشی ها نیز در راند دوم با برتری تقاضا مواجه شدند که میتوان به معاملات حوالی ۴ درصد مثبت در نماد شپنا اشاره کرد. در گروه بانکی، اکثر بانکهای بزرگ معاملات خنثی و در مدار صفر را تجربه کردند ولی در دقایق پایانی بانک پارسیان با رنج قوی و رو به بالا به صف خرید نشست. فلزات نیز همچون بقیه شاخص سازان در بازه مثبت معامله شدند و بعضی نمادهای همچون ذوب، فولاژ، فولای، فگستر با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

شاخص هم وزن روز خوبی را پشت سر گذاشت، گروه سیمان امروز نیز سبز پوش دنبال شد که می توان صفوف خرید نمادهای سفارس، سپاها، ستران را نام برد. در گروه زراعت نماد زمگسا در دقایق پایانی تا صف خرید پیشروی کرد. نمادهای نیروگاهی با افزایش عرضه روبرو بودند و نمادهای آبادا، بپیوند کاهش قیمت داشتند و در محدوده قرمز تابلو معامله شدند. گروه رایانه امروز روز پرتقاضایی داشتند و نمادهایی همچون رتاپ، تاپکیش و مداران در محدوده حداکثر قیمت دادوستد شدند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی نمادهای سنیر  و سفار حوالی ۱۰ درصد منفی اشاره کرد.

رشد ۱۴ هزار و ۳۵۸ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۵ هزار و ۱۱۹ واحد صعود کرد و به رقم ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۶۷ هزار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فولاد، فملی، شپدیس، شپنا، پارس، خودرو بیشترین اثر مثبت و سهام شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، شستا، ومدیر، برکت، فملی، خودرو، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹۱واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۷۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۳۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام مارون، ذوب، کگهر، شگویا، وهور بیشترین تاثیر مثبت و نماد زاگرس، غصینو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، گدنا، فتوسا، کرمان، فگستر، چخزر، شاروم است.

انتهای پیام. /

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 17318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha