یکه تازی بورس ادامه دار شد/ رشد ۴هزار و ۷۴۷ واحدی شاخص کل بورس / بانکی‌ها پر عرضه بودند + نقشه بازار

در بازار امروز عرضه ها نسبت به روز گذشته با برتری همراه بود و نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین افت حدود هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص هموزن که از منظر تکنیکالی در جای خوبی قرار داشت روند متعادل تری به خود گرفته است.شستا با خبر افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی، با صف خرید همرا بود و در نهایت با بیش از ۴۰ میلیون جابجایی برگه سهم در حداکثر قیمتی به کار خود پایان داد. گروه خودرو در نیم ساعت ابتدایی با رنج مثبت دسته جمعی مواجه گشتند و لیدر آنان یعنی سایپا در بازه حداکثر مورد دادو ستد قرار گرفت و اکثر نمادهای گروه سبزپوش به کار خود خاتمه دادند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۶ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۴۱۷ واحد رشد داشت. در بازار امروز عرضه ها نسبت به روز گذشته با برتری همراه بود و نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین افت حدود هزار واحدی را ثبت کرد. شستا با خبر افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی، با صف خرید همرا بود و در نهایت با بیش از ۴۰ میلیون جابجایی برگه سهم در حداکثر قیمتی به کار خود پایان داد. گروه خودرو در نیم ساعت ابتدایی با رنج مثبت دسته جمعی مواجه گشتند و لیدر آنان یعنی سایپا در بازه حداکثر مورد دادو ستد قرار گرفت و اکثر نمادهای گروه سبزپوش به کار خود خاتمه دادند. بانکی ها امروز نیز روز پرعرضه ای داشتند و تنها دو بانک سرمایه و رسالت صف خرید داشتند. گروه های بزرگ فلزات و پالایش نیز با برتری طرف عرضه همراه بودند و فشار فروش داشتند.

شاخص هموزن که از منظر تکنیکالی در جای خوبی قرار داشت، روند متعادل تری به خود گرفته است، در میان گروه سیمانی، سفارس بعنوان هلدینگ سیمانی ها از همان مچینگ معاملاتی با صف خرید آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد نمادهای گروه نیز در بازه مثبت معامله شدند. گشان و گکوثر در گروه هتل داری حوالی سقف قیمت مورد معامله قرار گرفتند. در بین فراکاب ها نماد بورس بعد از عرضه صف خرید مجدد مورد تقاضا قرار گرفت و صف شد اما دو نماد فرابورس و کالا در پایان بدون صف خرید به کار خود خاتمه دادند. نماد شصدف که دیروز بعد از مدت‌ها از صف فروش رهایی یافت امروز بدون حجم خاصی با صف خرید روبرو بود.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی در محدوده ۱۱ درصد منفی نماد گدنا اشاره کنیم که با تقاضا تا صف خرید پیشروی کرد.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴هزار و ۷۴۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۴۱۷ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۶۰ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد شستا، تاپیکو، فولاد، جم، نوری، خودرو بیشترین اثر مثبت و نماد فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، ومدیر، خودرو، شپنا، فملی، غنوش، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۰.۰۹ واحد نزول، رقم ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۲۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام صبا، ارفع، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، دماوند، ذوب، سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد گدنا، لطیف، فرابورس، کزغال، چخزر، رافزا، کرمان است.

انتهای پیام. /

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 16644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha