بازدهی ۴۰ درصدی بورس با افقی یکساله/ سودهای تقسیمی چه تاثیر بر بازار سهام دارد؟

اشتیاقی سودهای تقسیمی مجامع را برای بازار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر خرید سهام هیچگونه ریسکی ندارد و طی افقی یکساله می تواند بازدهی ۴۰ درصدی را برای خریداران این سهام فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صحبت های اخیر آیت الله رییسی رییس جمهور منتخب مردم در خصوص بازار سرمایه  گفت: رییس دولت سیزدهم بر ۵ محور مهم و اساسی درباره بازار سرمایه اشاره کرد که می توان به بازگشت اعتماد به بازار سرمایه، عدم تامین کسری بودجه از بازار سرمایه، جبران ضرر و زیان سهامداران خرد با فراهم کردن ساز و کاری مناسب، تقویت عوامل نظارتی بازار سرمایه و استفاده بیشتر از ظرفیت های صندوق توسعه و تثبیت اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورتیکه به این ۵ محور توجه شود، برای بازار سرمایه راهگشا خواهد بود، افزود: اعتماد سازی به عنوان مهمترین محور بایستی در دستور مسئولان و دست اندرکاران بازار قرار گیرد تا  نتوان با گرفتن تصمیمات کلان اقتصادی باعث متضرر شدن شرکت های پذیرفته شده در بورس شویم.

اشتیاقی اظهار داشت: به طور حتم اتخاذ سیاست هایی در جهت مدیریت نرخ ارز، مدیریت نرخ سود و عدم قیمت گذاری دستوری می تواند به تدریج جذابیت شرکت های پذیرفته شده در بورس را به لحاظ سودآوری ارتقا داده و اعتماد مردم را به بازار سرمایه برگرداند.

وی در ادامه درباره راهکارهای حمایتی از بازار سرمایه گفت: بحث عدم فروش سهام توسط دولت جهت تامین کسری بودجه از دیگر مباحثی است که می تواند برای بازار سرمایه راهگشا باشد بدین صورت که راههای جایگزینی برای تامین کسری در نظر گرفته شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: چنانچه بتوانیم مالیات شرکت های تولیدی را  از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش دهیم اقدام قابل توجهی را در بازار سرمایه و رسیدن به نتیجه ای مطلوب را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که راهکاری مناسب برای تامین کسری بودجه چیست، عنوان داشت: دو راهکار در سالهای گذشته انجام می شده که می توان به انتشار اوراق اشاره کرد که در صورت انتشار اوراق با نرخ سود زیر ۲۰ درصد، اقدامی مناسب جهت رونق بخشی به بازار سرمایه خواهد بود.

اشتیاقی در ادامه به راه دوم جهت تامین کسری بودجه اشاره کرد و افزود: فروش دلارهای نفتی از دیگر اقدامات به شمار می آید بدین شکل که با احیای برجام، کشور با درآمدهای ارزی مواجه شده و فضا برای صادرات نفتی فراهم و بخشی از دلارهای بلوکه شده بانک مرکزی آزاد می شود.

این فعال بازار سرمایه با تاکید بر آنکه برای کسری بودجه نیازمند مدیریت ارزی هستیم، تصریح کرد: در راستای تامین بودجه لازم در کشور نباید بازاری آسیب ببیند و تولید کنندگان و صادرکنندگان از ناحیه کسری بودجه دچار آسیب نشوند.

به گفته این کارشناس بورسی برنامه تلویزونی پیش گشایش؛ عمق بخشی بر بازار سرمایه از دیگر مباحث مهم به شمار می رود به طوری که همزمان با بالا رفتن سطح شناوری سهام، نقدینگی کافی وجود داشته باشد تا بازار پویا و صف فروش نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از صندوق توسعه و تثبیت برای آنکه بازار دچار نوسان های شدید نشود از مباحث مهمی است که به آن توجه خاص صورت می گیرد .

اشتیاقی در بخش پایانی سودهای تقسیمی را برای بازار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر خرید سهام هیچگونه ریسکی ندارد و طی افقی یکساله می تواند بازدهی ۴۰ درصدی را برای خریداران این سهام فراهم کند.

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 16639

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha