چراغ سبز بازار سهام به رئیسی/شاخص کل بورس ۱۴ هزار واحد رشد کرد/ فرابورس هم صعودی شد + نقشه بازار

بازار سهام امروز با روشن شدن تکلیف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد که در پی آن شاهد واکنش مثبت بازار به اخبار انتخابات بودیم و نماگر بورس در همان دقایق ابتدایی رشد ۴ هزار واحدی را ثبت کرد.در بین گروه‌های شاخص ساز، بانکی ها بخصوص بزرگان این گروه همانند تجارت، صادرات با تقاضا روبرو بودند و تا صف خرید نیز پیش رفتند. معاملات گروه خودرو با نوسان همراه بود و در این گروه بعضی از قطعه سازان مانند ختوقا، خفنر و خوساز در دامنه مثبت کامل معامله شدند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (  ۲۹ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲۰۶ واحد افت داشت. بازار سهام امروز با روشن شدن تکلیف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد که در پی آن شاهد واکنش مثبت بازار به اخبار انتخابات بودیم و نماگر بورس در همان دقایق ابتدایی رشد ۴ هزار واحدی را ثبت کرد.

در بین گروه‌های شاخص ساز، بانکی ها بخصوص بزرگان این گروه همانند تجارت، صادرات با تقاضا روبرو بودند و تا صف خرید نیز پیش رفتند. معاملات گروه خودرو با نوسان همراه بود و در این گروه بعضی از قطعه سازان مانند ختوقا، خفنر و خوساز در دامنه مثبت کامل معامله شدند. بعضی از نمادهای گروه پالایش مانند شپنا، شبریز در ساعت پایانی بازار با برتری تقاضا به صف نشستند و نمادشستا که بعد از فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت با خبر نهایی شدن تجدید ارزیابی تا سقف قیمتی و شکل گیری صف خرید ۱۰۰ میلیونی پیش رفت. نمادهای فتوسا و فگستر در گروه فلزات اساسی امروز نیز پرتقاضا ظاهر شدند.

شاخص هموزن نیز همانند شاخص کل سبز و مثبت به کار خود خاتمه داد. فراکاب ها نیز بعد از مدت ها مورد توجه اهالی بازار قرار گرفتند و شاهد جمع آوری صفوف فروش در نمادهای فرابورس، کالا و بورس بودیم که بورس از حداقل قیمت تا بازه حداکثری مورد معامله قرار گرفت.

از جمله رهایی یافتگان از بند صف فروش میتوان به نماد حسیر اشاره کنیم که با دادوستد ۱۰ میلیون حجم معاملات و پایانی حوالی ۴ منفی، به کار خود پایان داد. رانفور و سپ در رگوه رایانه صفوف خرید داشتند، حکشتی نیز تک نماد سبز گروه حمل و نقل بود.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی خکمک در محدوده ۳۰ درصد منفی و قیمت ۱۸۰۰ تومان اشاره کنیم.

شاخص هم وزن ۲۰۶ واحد رشد کرد

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۳۱۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲۰۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۷۰ هزار و ۷۹۵ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۸۲ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فارس، شستا، فولاد، تاپیکو، کگل، نوری، جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، ولکار، شپنا، خگستر، خودرو، فملی، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۳۱۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۹۹ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام غصینو، کگهر، فرابورس بیشترین تاثیر منفی و نماد مارون، ذوب، کوثر، میدکو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، فگستر، فرابورس، کرمان، چخزر، رافزا، شاروم است.

انتهای پیام. /

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 16245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha