شکست تلخ تیم‌ملی والیبال مقابل اسلوونی/بی دقت‌ها و بدشانس‌ها!/ سعید معروف:ظرفیت بازی‌مان همینقدر بود

تیم ملی‌والیبال ایران در دوازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به مصاف اسلوونی رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل اسلوونی قرار گرفت.

ولادیمیر آلکنو برای این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور، صابر کاظمی و آرمان صالحی استفاده کرد. ملی‌پوشان ایران از ۱۱ مسابقه قبلی خود ۵ پیروزی و ۶ شکست در کارنامه خود دارند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران

تیم ایران بازی را خوب شروع کرد و با دفاع‌های دیدنی توانست ۴ بر صفر از حریف خود پیش بیفتد تا جولیانی، سرمربی اسلوونی درخواست وقت استراحت فنی کند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۸ بر ۳ به سود شاگردان آلکنو، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. دفاع روی تور منسجم از ایران و حرکات پایپ معروف و صالحی موجب شد تا جولیانی در امتیاز ۱۳ بر ۵ به سود ایران چندین تغییر را در ترکیب تیم خود ایجاد کند. سرویس‌های کم نقص عبادی‌پور و در ادامه دفاع خوب ملی‌پوشان ایران اختلاف را بیشتر کرد. در امتیاز ۱۶ بر ۵ به سود ایران یک بار دیگر بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود اسلوونی

ترکیب تیم ایران برای ست دوم تغییری نکرد. شاگردان جولیانی این ست را بهتر از ایران آغاز کردند و در امتیاز ۸ بر ۳ به سود اسلوونی، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. زمان وقت استراحت فنی دوم رمانی اعلام شد که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۲ به سود اسلوونی بود. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود اسلوونی خاتمه پیدا کرد. 

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود اسلوونی

تیم اسلوونی ست سوم را هم خوب شروع کرد. آنها با کمک اشتباهات تیم ایران توانستند از شاگردان آلکنو پیش بیفتند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود اسلوونی، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. برتری اسلوونی ادامه پیدا کرد و در امتیاز ۱۸ بر ۱۳ به سود این تیم، آلکنو درخواست وقت استراحت فنی کرد. مسعود غلامی در این ست با مصدومیت روبرو شد و از ترکیب ایران خارج شد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود اسلوونی تمام شد.

ست چهارم؛ ۳۲ بر ۳۰ به سود اسلوونی

تیم ایران در آغاز ست چهارم، برتری خود را تا حدی به حریف دیکته کرد اما چند اشتباه در حمله، بازی را به تساوی کشاند. محمد موسوی در این ست به دلیل جر و بحث با بازیکن اسلوونی، کارت زرد گرفت. بازیکنان اسلوونی همچنان از توپ‌های برگشتی، بهترین استفاده را می‌کردند. تساوی دو تیم در امتیاز ۲۰، باعث شد آلکنو، شاگردانش را برای وقت استراحت، بیرون بکشد. سرویس بدون بازگشت موسوی، امتیاز ۲۴ را برای ایران به دنبال داشت و سپس سرویس او که به تور خورد، نتیجه را ۲۴ بر ۲۴ مساوی کرد. آنالیز دقیق دفاع روی تور ایران توسط تیم اسلوونی، امتیازگیری این تیم را آسان‌تر کرده بود. این ست در نهایت با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ به سود اسلوونی تمام شد تا این تیم در مجموع ۳ بر یگ برنده شود.

 سعید معروف پس از شکست ۳ بر یک تیم ملی والیبال کشورمان مقابل اسلوونی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ اظهار داشت: چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه ما تمام تلاش‌مان را کردیم. در مواقع حساس باید تلاش کنیم که بهتر شویم.

وی ادامه داد: اسلوونی یکی از بهترین تیم‌های مسابقات است و شانس خوبی برای صعود دارد و حالا هم از شانس خود استفاده کردند.

پاسور تیم ملی والیبال کشورمان خاطرنشان کرد: ما تا پایان تلاش خودمان را کردیم. ظرفیت بازی‌مان همینقدر بود. در اواخر ست چهارم آنها چند توپ‌گیری پشت سر هم داشتند و عملکرد بهتری در والیبال داشتند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: 16173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha