افت ناچیز شاخص کل بورس/ عرضه در کلیت بازار افزایش پیدا کرد/ خودرویی ها همچنان پر نوسان + نقشه بازار

امروز سه‌شنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲هزار و ۹۴۶واحد افت داشت.  در بازار امروز شاهد برتری عرضه در کلیت بازار بودیم به گو نه ای که شاخص کل که در ۱۵ دقیقه ابتدایی مثبت و سبز بود، در انتها منفی به کار خود پایان داد. علی رغم وجود تعادل نسبی در معاملات، بازار همچنان از عدم ورود نقدینگی قابل توجه رنج میبرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲هزار و ۹۴۶ واحد افت داشت.  در بازار امروز شاهد برتری عرضه در کلیت بازار بودیم به گونه ای که شاخص کل که در ۱۵ دقیقه ابتدایی مثبت و سبز بود، در انتها منفی به کار خود پایان داد. علی رغم وجود تعادل نسبی در معاملات، بازار همچنان از عدم ورود نقدینگی قابل توجه رنج میبرد. خبر ورود آیت الله رئیسی به تالار بورس از جمله اتفاقاتی بود که امروز توجه اهالی بازار را به خود معطوف کرد.

در میان بزرگان خودرویی ها به لیدری خگستر، روز پرنوسانی را سپری کردند و دو نماد بزرگ خودروساز یعنی خودرو و سایپا در نیم ساعت پایانی بازار با رنج منفی همرا شدند و علی رغم پایانی سبز قرمز و منفی به کار خود خاتمه دادند. در گروه پالایش، شپنا به عنوان لیدر گروه با حمایت خوب حقوقی تا محدوده مثبت نیز پیش رفت که این مثبت بودن دوام چندانی نداشت و حدود نیمی از حجم معاملات این نماد امروز توسط حقوقی صورت پذیرفت.

بانکی ها نیز روز پرعرضه ای را تجربه کردند و تنها دو بانک سرمایه و رسالت در بازه حداکثری دادوستد شدند، در گروه فلزات که نسبت به بقیه شاخص سازان با عرضه بیشتری روبرو بودند نمادهای فگستر و فجر معاملات رو به بالایی داشتند.

در میان گروه‌های موثر بر شاخص هموزن که در چند روز گذشته هر روز قرعه بصورت الاکلنگی بنام یکی از گروه‌ها می افتاد  و شاهد شکل گیری تقاضا در یکی از گروههای موثر بر این شاخص بودیم امروز به گروه کانی های غیرفلزی افتاد و اکثر نمادهای این گروه مانند کاذر، کفپارس، کسرا در بازه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

دو نماد کرمان و ثعتما سبزهای گروه انبوهسازی بودند. اکثر نمادهای موجود گروههای سیمان، غذایی و دارو متعادل و منفی بودند و گروه‌های قند، زغال سنگ، کاغذی، لاستیک و ماشین آلات یکدست سرخ پوش به کار خود خاتمه دادند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی سیمان اصفهان در محدوده ۴۰ درصد منفی و بازگشایی نماد باران در بازه ۳۲ درصد مثبت و قیمت ۵۳۰ تومان اشاره کرد.

ثبات شاخص کل در رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۹۴۶ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۳ هزار و ۳۷۴ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۹ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد مکل، فولاد، فارس، خودرو، خساپا بیشترین تاثیر مثبت و سهام سصفها، فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، ولکار، خودرو، خساپا، خپارس، شپنا، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۸ واحد نزول، رقم ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۱۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۹۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام غصینو، آریا، ذوب، سمگا، فرابورس، وهور بیشترین تاثیر منفی و نماد کوثر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، فتوسا، زملارد، چخزر، رافزا، کرمان، کزغال است.

انتهای پیام. /

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 16052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha