چراغ سبز بورس روشن شد/ صعود ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس / حرکت معکوس شاخص هموزن + نقشه بازار

در میان شاخص سازان از همان ابتدای بازار، خودرویی ها پرتقاضا ظاهر شدند و لیدر جدید این گروه یعنی خگستر صف خرید خود را تا آخر بازار حفظ کرد، نماد خودرو نیز که در محدوده مقاومتی خود قرار داشت با برتری تقاضا همراه شد و به صف نشست، خساپا دیگر نماد موثر این گروه با خبر واگذاری ملک الهیه به وپارس برای اطلاعات گروه الف متوقف گشت.در ساعت پایانی بازار اکثر نمادهای پالایشی نیز با رنج مثبت تا صف خرید پیش رفتند که میتوان  صفوف خرید شپنا، شتران و شسپا را نام برد. گروه فلزات روز نسبتا پر عرضه ای داشتند و اکثر متعادل به کار خود پایان دادند.بانکی ها با توجه به مخابره شدن اخبار مثبت از مذاکرات وین، با استقبال اهالی بازار بخصوص در دقایق پایانی مواجه گشتند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (  ۲۴ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۱۰واحد افت داشت.  در میان شاخص سازان از همان ابتدای بازار، خودرویی ها پرتقاضا ظاهر شدند و لیدر جدید این گروه یعنی خگستر صف خرید خود را تا آخر بازار حفظ کرد، نماد خودرو نیز که در محدوده مقاومتی خود قرار داشت با برتری تقاضا همراه شد و به صف نشست، خساپا دیگر نماد موثر این گروه با خبر واگذاری ملک الهیه به وپارس برای اطلاعات گروه الف متوقف گشت.

در ساعت پایانی بازار اکثر نمادهای پالایشی نیز با رنج مثبت تا صف خرید پیش رفتند که میتوان  صفوف خرید شپنا، شتران و شسپا را نام برد. گروه فلزات روز نسبتا پر عرضه ای داشتند و اکثر متعادل به کار خود پایان دادند.

بانکی ها با توجه به مخابره شدن اخبار مثبت از مذاکرات وین، با استقبال اهالی بازار بخصوص در دقایق پایانی مواجه گشتند که به عنوان نمونه میتوان به معاملات در بازه حداکثری در نمادهای تجارت، صادرات، ونوین اشاره کرد.

شاخص هموزن بر خلاف شاخص کل قرمز و منفی به کار خود خاتمه داد، در گروه هتل داری سمگا و گکوثر با تقاضای خوب همراه و در بازه حداکثری مورد معامله قرار گرفتند. در میان گروه سیمانی نماد ساراب که در سه روز گذشته صف خرید داشت امروز بعد از بازگشایی تا محدوده ۱۰ درصد سبز نیز مورد معامله قرار گرفت. کلوند تک نماد سبز گروه کاشی بود، قندی ها روز تلخی داشتند و همگی سرخ پوش بودند. گروههای زراعت و زغال سنگ نیز مانند روز گذشته یکدست منفی و قرمز دادوستد شدند.

از جمله بازگشایی ها امروز میتوان به بازگشایی نماد چدن در بازه ۱۳ درصد منفی و قیمت ۴۱۰ تومان مجاز شد که در انتها با افزایش تقاضا به صف رسید.

فولاد تنها نماد تاثیرگذار منفی بر شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۹۸۹ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹۱۰ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۶ هزار و ۳۱۹ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۹۸ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد کگل، شستا، فولاد، فملی، شپنا، خودرو بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، ولکار، خپارس، شپنا، خودرو، شستا، شتران از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۳ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۴۵۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۹۲ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام وهور بیشترین تاثیر منفی و نماد غصینو، ذوب، هرمز، سمگا، مادیرا، دماوند بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد زملارد، چخزر، شاروم، فگستر، کزغال، کرمان، وپویا است.

انتهای پیام. /

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 15993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha