روسیه سال ۲۰۲۱ از بودجه دفاعی  خود می‌کاهد

بودجه واحدهای اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار طی هفت سال اخیر از بودجه نظامی این کشور پیشی می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، روسیه قرار است هزینه‌های نظامی را در سال آینده میلادی پایین آورده و اقتصاد ملی را تقویت کند. این اولین بار طی هفت سال گذشته است که این دو بخش جای خود را در طرح بودجه دولت روسیه عوض می‌کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده مسکو طرح هزینه‌های کشور را تغییر دهد. دولت روسیه یک لایحه بودجه فدرال جدید برای سه سال آینده تصویب کرده است.

طبق طرح جدید بودجه، هزینه‌های نظامی در ۲۰۲۱ برابر با ۳.۱۱ تریلیون روبل (۴۱.۰۸ میلیون دلار) خواهد بود که ۱۴.۵ درصد از کل هزینه‌های دولت روسیه را تشکیل می‌دهد. این رقم بیش از یک درصد کمتر از بودجه‌ای است که برای اقتصاد ملی در نظر گرفته شده است. انتظار می‌رود ۳.۳۷ تریلیون روبل (۴۴.۵۱ میلیارد دلار) به تقویت اقتصاد اختصاص یابد.

این بدان معناست که هزینه‌های اقتصاد ملی در ۲۰۲۱ برای اولین بار از ۲۰۱۴ از هزینه‌های نظامی در روسیه پیشی می‌گیرد. در همین حین، هزینه‌های نظامی تنها ۲.۷ درصد تولید ناخالص داخلی روسیه را تشکیل خواهد داد یعنی پایین‌ترین رقم طی یک دهه گذشته.

هزینه‌های نظامی در ۲۰۲۱ در مقایسه با طرح‌های قبل از بحران کرونا ۱۲۰ میلیارد روبل کاهش یافته است. با توجه به اینکه بحران کرونا به اکثر کسب‌وکارها و صنایع آسیب رسانده، مسکو مجبور است حمایت خود از اقتصاد را ۱۹ درصد افزایش دهد که شامل افزایش هزینه‌ها برای بخش مسکن و پروژه‌های زیرساختی و همچنین اختصاص یارانه به شرکت‌های هواپیمایی و صنعت کشاورزی می‌شود.

هزینه‌های نظامی در روسیه از ۲۰۱۲ طبق برنامه تجدید تسلیحات و مدرن کردن سلاح‌ها رو به افزایش بوده است.

پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن بوده که اقتصاد روسیه ۷ درصد در سال جاری میلادی به خاطر بحران کرونا کوچک می‌شود ولی پیش بینی‌های اخیر خوش‌بینانه‌تر بوده و یک رکود ۴ تا ۵ درصدی را نشان می‌دهد. دولت روسیه انتظار دارد تولید ناخالص داخلی از آغاز سال آینده میلادی سه درصد افزایش یابد.

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 1452
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha