شبی که مسی لرزید!

رئال مادرید با پیروزی ۲-۱ مقابل بارسلونا به صدرجدول لالیگا صعود کرد. آنها در پیروزی امشب کمی هم خوش اقبال بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، در دیداری جذاب و تماشایی که هر دو تیم موقعیت خوبی برای گلزنی داشتند، در نهایت رئال پیروز شد و به صدر جدول لالیگا صعود کرد.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. در حالی که بازیکنان بارسا تلاش می کردند با در اختیار گرفتن توپ و میدان بر بازی مسلط شوند، این رئال بود که در دقیقه ۱۳، روی یک ضدحمله سریع به گل رسید.

فرار سریع لوکاس واسکز از سمت راست و پاس در عرض او به دهانه دروازه، با ضربه پشت پای تماشایی کریم بنزما همراه شد و توپ از زاویه ای نه چندان مناسب به گوشه دروازه تراشتگن غلتید.

بعد از این گل بار دیگر بارسایی ها پیش کشیدند اما دفاع چند لایه رئالی ها مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد.

بازی با همین روال ادامه داشت و بازیکنان رئال تلاش می کردند تا با استفاده از ضدحملات به گل دوم برسند؛ اتفاقی که در نهایت در دقیقه ۲۸ به نتیجه رسید. خطای آرائوخو روی وینیسیوس باعث شد تا تیم میزبان صاحب یک ضربه ازاد شود. تونی کروس پشت ضربه قرار گرفت و شوت محکم او بعد از برخورد به سرجینیو دست به سمت راست دروازه بارسا منحرف شد و تلاش جوردی آلبا هم ثمری نداشت تا حساب کار ۲-۰ شود.

بعد از این گل هم روند بازی تغییر نکرد و بارسایی ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و رئال به دنبال استفاده از ضدحملات بود و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۳۴ اختلاف را به سه گل افزایش بدهند اما ضربه فده والورده به تیر دروازه برخورد کرد و سپس تراشتگن ضربه واسکز را دفع کرد تا شرایط برای بارسا بدتر نشود.

در دقایق پایانی نیمه اول حملات بارسا ادامه داشت اما به موقعیت ویژه ای منجر نمی شد. تا اینکه در وقت های اضافه این نیمه، چیزی نمانده بود که آبی و اناری ها یکی از گل های خورده را جبران کنند اما ضربه مسی به تیر دروازه رئال برخورد کرد و در نهایت این نیمه با برتری ۲-۰ میزبان به پایان رسید.

نیمه دوم در حالی شروع شد که بارش شدید باران، کار را برای هر دو  تیم سخت کرد. تیم میهمان که چیزی برای از دست دادن نداشت، حملات بیشتری روی دروازه رئال داشت اما دفاع پرتعداد رئال و شرایط جوی، اجازه کار را به آنها نمی داد.

اما سرانجام در دقیقه ۶۰، قفل دروازه رئال شکست. روی ارسال جوردی آلبا به مقابل دروازه رئال بود که توپ با تعلل مدافعان به آنتوان گریزمان رسید و او هم با یک ضربه ساده کار را تمام کرد.

رئالی ها خیلی زود می توانستند بار دیگر اختلاف را به دو گل افزایش بدهند اما ضربه وینیسیوس در دقیقه ۶۲ به تیر دروازه بارسا برخورد کرد.چهار دقیقه بعد بار دیگر رئالی ها صاحب موقعیت شدند اما پاس بد وینیسیوس باعث شد تا آرائوخو در بین راه ارتباط را قطع کند.

در ادامه و هر چه به پایان بازی نزدیک تر می شدیم، فشار حملات بارسا بیشتر می شد. در دقیقه ۸۳ بود که برایتویت در محوطه جریمه رئال توسط فرلان مندی سرنگون شد اما داور دستور به ادامه کار داد.

تلاش بارسایی ها ادامه داشت و در مقابل رئالی ها هم به سختی تلاش می کردند تا از برتری شان محافظت کنند. این باعث افزایش برخوردها در بازی شد و در نهایت در دقیقه ۹۰، کاسمیرو به دلیل دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

فشار حملات بارسا در ثانیه های پایانی هم ادامه پیدا کرد و در آخرین لحظات، این بار ضربه خطرناک موریبا به تیر دروازه رئال برخورد کرد و در نهایت بازی با نتیجه ۲-۱ به سود رئال به پایان رسید.

۰۱:۵۴ - در پایان مسابقه، تونی کروس هافبک آلمانی رئال مادرید که زننده گل دوم تیمش هم بود به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.

.

۰۱:۵۱ - رونالد کومان سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری پس از پایان مسابقه، تصمیم داوری در عدم اعلام ضربه پنالتی روی بریت‌ویت را زیرسوال برد؛ او گفت: موضوع پنالتی کاملا برای من روشن است، من از روی نیمکت دیدم که چه اتفاقی افتاد. مندی به وضوح بریت‌ویت را هول داد، ضمن این‌که ما VAR را برای همین به فوتبال اضافه کردیم، برای این‌که در لحظاتی مثل این که شک و تردید وجود دارد، به داور کمک کند اما هیچ اتفاقی در این‌باره رخ نداد.

۰۱:۴۵ - شاگردان رونالد کومان در جدال امشب مالکیتی ۶۹ درصدی بر توپ داشتند اما نتوانستند از برتری مالکانه خود بهره ببرند و در نهایت با شکستی دو بر یک از میدان مسابقه خارج شدند.

.

۰۱:۴۱ - صحنه جنجالی و بحث برانگیز ال‌کلاسیکو.مندی بریت ویت را لمس کرد اما از دید داور او فشار لازم را برای پنالتی به بازیکن بارسا وارد نکرده بود. این صحنه حتی برای بازیبینی به var  نرفت.

.

۰۱:۴۰ - آسمان با بارش باران شدید در ورزشگاه دی استفانو

.

۰۱:۳۹ - مسی  ۶۱۲ دقیقه بدون گل زده در الکلاسیکو! جالب آن‌که او با ۲۶ گل همچنان برترین گلزن الکلاسیکو به شمار می‌رود.

.

۰۱:۴۴ - گل کروس و طلسم هایی که شکست

.
۰۱:۴۲ - اسکار میگوئنزا گلزن تیم فوتبال بارسلونا در پایان مسابقه گفت: گلی که زدم نتیجه بازی را عوض نکرد و بنابراین بی‌فایده بود اما از واکنش تیم خوشحالم و مطمئنم در دیدارهای پیش‌روی در لالیگا و فینال کوپا دل ری همه امتیازات ممکن را به دست خواهیم آورد.

.
۰۱:۴۱ - سرجی روبرتو هافبک تیم فوتبال بارسلونا که امشب به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد در پایان بازی گفت: ما تا لحظه آخر تلاش‌مان را کردیم و همین رویه را تا پایان لیگ ادامه خواهیم داد؛ هوز بازی‌های تا پایان لالیگا باقی‌مانده و ما می‌توانیم در این فصل قهرمان شویم.

.
۰۱:۴۰ - ناچو فرناندز مدافع تیم فوتبال رئال مادرید: اسکواد محدودی داشتیم اما رئیس به ما اعتماد کرد و ما هم برای کسب این پیروزی با ارزش در تمام ۹۰ دقیقه تلاش کردیم و جنگیدیم.

.
۰۱:۳۸ - گزارشگر بازی از داخل زمین این‌طور گزارش داده که مسی در اعتراض به داور از وی خواسته با لحن بهتر و احترام بیشتری نسبت به بازیکنان صحبت کند.

.

۰۱:۳۵ - آندوخار اولیور از رادیو مارکا در پایان بازی گفت: قضاوت بسیار خوبی را از گیل مانزانو دیدیم، او از تمام جنجال‌های طبیعی این بازی سربلند بیرون آمد.

.
۰۱:۳۳ - رئال مادرید از ۲۳ سپتامبر ۱۹۷۸ نتوانسته بود در سه الکلاسیکو متوالی به پیروزی برسد که این اتفاق تاریخی پس از ۴۳ سال امشب به دست شاگردان زیدان تکرار شد.

۰۱:۳۲ - ایلاکس موریبا جوان اسپانیایی تیم فوتبال بارسلونا می‌توانست به فرشته نجات آبی و اناری‌ها تبدیل شود اما ضربه او در ثانیه پایانی مسابقه به تیرک دروازه برخورد کرد تا بازی با برتری ۲ بر ۱ رئالی‌ها به پایان برسد.

.

۰۱:۳۱ - لب رضایت زیدان در پایان مصاف با بارسلونا؛ او در این فصل هم در دیدار رفت و هم در دیدار برگشت توانست بارسلونایِ تحت هدایت رونالد کومان را شکست بدهد.
.

۰۱:۲۸ - با برد مقابل بارسلونا رئال به صدرجدول لالیگا هم صعود کرد.

.

.

۰۱:۲۲ - در دقیقه ۹۴ و در ثانیه‌های پایانی بازی به شکلی عجیب ضربه موریبا به تیرک دروازه رئال برخورد کرد و در ادامه ضربه ترشتگن پیش‌تاخته به بازیکن خودی برخورد کرد تا برتری رئال حفظ شود و شاگردان زیدان بازهم فاتح ال‌کلاسیکو شوند.عجب صحنه‌ای بود!

.
۰۱:۱۶ - در فاصله کمتر از دو دقیقه و با انجام دو خطا، کاسمیرو هافبک برزیلی مادریدی‌ها دو اخطار از داور مسابقه دریافت کرد و در دقیقه ۹۰ از زمین بازی اخراج شد تا او هم به مانند ناچو بازی بعدی تیمش مقابل هوئسکا را از دست بدهد.

.

۰۱:۱۳ - در صحنه مشکوک پنالتی و سرنگونی برایت‌ویت، داور مسابقه به آلبا و رونالد کومان سرمربی بارسلونا به دلیل اعتراض کارت زرد نشان داد.

.
۰۱:۱۲ - در دقیقه ۸۳ روی غفلت خط دفاعی رئال مادرید باعث شد تا در گوشه محوطه جریمه برایت‌ویت مهاجم تیم فوتبال بارسلونا با برخورد با فرلان مندی مدافع رئالی‌ها سرنگون شود اما با بررسی‌های VAR مشخص شد این صحنه پنالتی نبوده است.

.

.

.

.

۰۱:۱۰ - یکی از اتفاقات جالب مسابقه امشب، شکار تصویر لرزیدن مسی از شدت سرما و باد و بوران بود؛ به حدی که او تصمیم گرفت از زمین خارج شود و لباس‌های خود را تعویض کند.

.

۰۱:۰۸ - در دقیقه ۸۰ رونالد کومان سرمربی تیم فوتبال بارسلونا با ورود دو مهاجم ترکیب تیمش را تهاجمی‌تر کرد:

دمبله =» ترینکائو
پدری =» برایت‌ویت

.

۰۱:۰۱ - پیش از دقیقه ۷۰ روی یک ضدحمله در فاصله ۲۰ متری دروازه رئال مادرید، بارسایی‌ها صاحب ضربه ایستگاهی شدند؛ داور مسابقه به اشتباه مودریچ را ابتدا با کارت زرد جریمه کرد و سپس با اصلاح اشتباه خود، کارت زرد را به ناچو نشان داد. با این اخطار مدافع اسپانیایی دیدار بعدی تیمش در لالیگا مقابل اوئسکا را از دست داد.

.

۰۰:۵۸ - در دقیقه ۷۳ زین‌الدین زیدان سرمربی رئال مادرید سه ستاره کلیدی تیم خود را بیرون کشید و در سیستم تیمش تغییر ایجاد کرد.

کروس =» ایسکو
بنزما =» مارسلو
وینیسیوس =» ماریانو دیاز

.

۰۰:۵۵  - دقیقه ۶۹ مسی پشت کاشته‌ای که خوراکش بود اما نه . فعلا امشب شب او نیست .

.

۰۰:۵۰  - کاربر آیارامندی: از اون بازیاست که مسی گل سوم رو دقیقه ۹۷ میزنه.

.

۰۰:۴۸ - پس از مسی، پیکه، آلبا، کوتینیو و فاتی حالا اسکار مینگوئزا به ششمین بازیکن این فصل بارسلونا تبدیل شد که سابقه گلزنی به رئال مادرید را در الکلاسیکو دارد.

.

۰۰:۴۶ - واکنش مسی به گل اول بارسا . شادی با تمام وجود.

.

۰۰:۴۲ - چه کسی هم گل می‌زنه با شدت گرفتن باران اسکار مینگوئزا با ضربه‌ای با ساق پا فاصله را کم کرد . حالا بارسا به بازگشت امیدوارتر است.

.

۰۰:۴۰ - با شروع نیمه دوم، بارش باران در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو شدت بیشتری گرفته و همزمان وزش باد هم به شدت در جریان است.

.

۰۰:۳۹ - یکی از کاربران فارسی‌زبان توییتر در واکنش به برخورد توپ به تیرک دروازه رئال مادرید در نیمه اول متن جالبی را توییت کرد و نوشت: «‏نرو سمیه‌ترین عکس الکلاسیکو»

.

۰۰:۳۷ - واروالو بنیتو، بازیکن سابق رئال و ستون نویس آاس: عملکرد دست کاملا غیر حرفه ای است. شما هرگز نباید خود را از توپ پنهان کنید(اشاره به گل دوم رئال مادرید)

.

۰۰:۳۶ -  پدراگ میاتوویچ،  بازیکن سابق رئال مادرید: ایده زیدان واضح است؛ ابتکار عمل را به بارسلونا می سپارد و ضد حمله می زند. این هوشمندانه است.

.

۰۰:۳۳ - دهمین گل در الکلاسیکو؛  بارسلونا چهارمین تیم محبوب بنزما در گلزنی

.

۰۰:۳۲ -  برند شوستر، سرمربی سابق رئال: مسئله تعجب آور عملکرد خیره کننده والورده است. او آلبا را گیج کرده

.

۰۰:۲۷ - روبرتو کارلوس که در حال کارشناسی این مسابقه است از بارش باران در مادرید ابراز رضایت کرد و گفت: خوب است که باران می‌آید و این باعث سرعت گردش توپ شده است. ما غیرقابل مهار هستیم.

.

۰۰:۲۵ - خوزه ماریا گوتی ، گل تونی کروس را با این توییت جشن گرفت: دومیش!

.

۰۰:۲۴ - اولین گل رئال مادرید از روی ضربه آزاد در این فصل و همچنین اولین گل رئال مادرید در الکلاسیکو از روی ضربه آزاد از سال ۲۰۰۰ (گل روبرتو کارلوس) توسط کروس به ثمر رسید.

.

۰۰:۲۸ -جوردی ماری، روزنامه نگار اسپانیایی و خبرنگار کادناسر نوشت: بارسا خلع سلاح شده است.

.

۰۰:۲۵ - توماس رونوسرو، سردبیر آاس، بعد از پیروزی دو گله رئال مادرید در نیمه اول در خوشحال ترین وضعیت ممکن قرار دارد.او نوشت: این یک رویاست!

.

۰۰:۱۸ - لوکاس واسکز در جریان نیمه نخست ال‌کلاسیکو پس از برخورد با بوسکتس مصدوم شد و جای خود را به اودریوزولا داد.

.

۰۰:۲۵ -  گری لینه کر، مجری معروف انگلیسی و ستاره سابق بارسلونا توئیت کرد: پدری به یک سوپر استار تبدیل خواهد شد.

.

۰۰:۱۵ - چهره دیگر بازیکنان زمین پس از به ثمر رسیدن کاشته تماشایی کروس!

.

۰۰:۱۷ - چهره متفکر تونی کروس ستاره آلمانی خط هافبک رئال مادرید پیش از به ثمر رساندن گل دوم کهکشانی‌ها

.

۰۰:۱۵ - شوخی با گل بنزما. سر رباح ماجر ستاره سابق پورتو که مشهورترین گل پشت پا را در دهه ۱۹۸۰ در بازی مقابل بایرن به ثمر رساند . ماجر یک الجزایری الاصل است ؛ مثل کریم و زیدان .

.

۰۰:۱۰ - اسکار مینوگئزا در ۳۰ دقیقه اول بازی ۳ بار از بازیکنان رئال دریبل خورد تا منفی ترین حدنصاب ممکن را در ال کلاسیکو ثبت کرده باشد.

.

۰۰-۰۹ - گل تونی کروس در هفدهمین حضورش در ال کلاسیکو اولین گل این هافبک آلمانی در دیدار مقابل بارسا بود.

.

۰۰-۰۷ - رئال تا این لحظه ۴ شوت روانه دروازه بارسا کرده . دو گل + یک تیر دروازه و یک سیو از ترشتگن.

.

۰۰-۰۶ - در دقیقه ۳۴ رئال تا آستانه زدن گل سوم پیش رفت اما ضربه والورده روی فرار و پاس وینیسیوس به تیر دروازه برخورد کرد تا فاجعه علیه تیم کومان شکل نگیرد.

۰۰-۰۵ - دقیقه ۲۷ بازی و بعد از کاشته دقیق تونی کروس.۲-۰ به نفع رئال .فکرش را می‌کردید؟

.

.

۰۰:۰۱- رئال خیلی زود به گل اول بازی رسید. با این ضربه تماشایی و درجه یک کریم بنزما. بازیکنی که دیگر نمی‌شود نادیده‌اش گرفت.

.

.

۲۳:۳۰- هر دو تیم رئال و بارسا با هشتگ میسماپشن وارد میدان شدند که هشتگی جدید در حمایت از بازیکنان زن فوتبال است .

.

۲۳:۲۹- نمایی زیبا از ورزشگاه آلفردو دی استفانو در لحظه شروع ال‌کلاسیکو.

.

۲۳:۰۰ این فصل قرار بود فصل قهرمانی اتلتیکو باشد. آنها چهار ماه در صدر جدول قرار داشتند. اما صدرنشینی را از دست دادند. آنها در چهار بازی از ۱۰ بازی اخیر لیگ پیروز شدند و این اتفاق با احیای بارسلونا و مادرید همزمان شد. مادرید ۴۳ امتیاز از ۵۴ امتیاز ممکن و بارسلونا ۵۱ امتیاز از ۵۷ امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند. بارسلونا شنبه آینده در فینال کوپا دل‌ری به میدان می‌رود. در مقابل، رئال مادرید گام مهمی به سوی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برداشته است.

.

۲۲:۴۰- از نکات جالب ترکیب رئال اینکه زیدان ترجیح داد تا مارکو آسنسیو را روی نیمکت بنشاند و تیمش را با سیستم ۲-۴-۴ به زمین بفرستد. زیزو با قراردادن فده والورده در میانه زمین به مستحکم تر کردن کمربند میانی تیمش اقدام کرده است. 

در ترکیب بارسا رونالد کومان بالاخره ترجیح داد از جرارد پیکه و سرجی روبرتو استفاده نکند چرا که هر دو به تازگی از مصدومیت برگشته اند. آرائوخو و مینگسا دفاع میانی و دفاع راست خواهند بود. کومان هم با بیرون نشاندن گریزمان تیمش را با دو مهاجم به زمین فرستاده است.

.

۲۲:۲۰ - ترکیب رسمی رئال مادرید مقابل بارسلونا: کورتوا، واسکز، میلیتائو، ناچو، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، والورده، بنزما و وینسینیوس.

.

۲۲:۲۵- فرانکی دی یونگ سلطان پاس درست و توپگیری تا به اینجای لالیگاست. او از این حیث بالاتر از تونی کروس قرا می گیرد. امشب چه کسی میانه زمین را به نام خودش می زند؟

۲۳ بازی و ۵ ماه گذشته اما هنوز برای رئال مادرید در یک بازی لالیگا اعلام پنالتی نشده است. آخرین پنالتی رئال در ال کلاسیکوی رفت بود که راموس تبدیل به گلش کرد.

بارسا مثل همیشه در هتل یورواستارز مستقر شده و ساعتی پیش آخرین جلسه فنی بین کومان و بازیکنان به انجام رسید. بازیکنان بارسا عازم ورزشگاه شده اند.

.

۲۲:۲۰- ترکیب بارسا اعلام شد: ترشتگن ، سرجینیو دست،آرائوخو،سرخیو،مسی ،عثمان دمبله،لنگله،پدری ، یوردی آلبا،دی یونگ و مینگوئزا

.

۲۲:۱۵- قرار بود متئو لاهوز دیدار بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا را قضاوت کند اما روز گذشته مشخص شد که او مصدوم شده بنابراین قضاوت ال کلاسیکو به خسوس گیل مانزانو سپرده شد.

.

۲۲:۱۰- رائول گونزالس، پیش از بازی امشب درباره شانس بالای رئال مادرید برای پیروزی صحبت کرد و اسطوره بارسا یعنی کارلس پویول نیز مدعی شد که بارسلونا فاتح ال کلاسیکو خواهد بود.

.

۲۲:۰۵- قطعاً زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید، در مسابقه امشب با وسواس عمل خواهد کرد. تیم او چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا بازی برگشت را برابر لیورپول برگزار خواهد کرد و قطعاً سرمربی فرانسوی بیشترین سعی خود را برای خسته نشدن بیش از حد بازیکنانش انجام خواهد داد.

.

۲۲:۰۰- پدری بازیکنی است که احتمالاً در مسابقه امشب از بالاترین انگیزه برخوردار خواهد بود. او در سال ۲۰۱۸ در تست های رئال مادرید رد شده بود و  امشب به دنبال اثبات توانایی های خود است.

.

۲۱:۱۴ - غایبان جدال امشب: در جمع رئالی‌ها علاوه بر راموس و هازارد همیشه مصدوم، کارواخال هم به خاطر آسیب‌دیدگی غایب است و بارسلونا هم «فاتی»، گلزنش در جریان شکست در ال‌کلاسیکوی دور رفت را در اختیار ندارد و کوتینیو هم به این جدال بزرگ نمی‌رسد. از طرفی احتمال غیبت پیکه و روبرتو هم وجود دارد.

۲۱:۰۴ - لوپتگی (سرمربی فعلی سویا و سابق رئال مادرید): "الکلاسیکو رو به عنوان دوستدار فوتبال تماشا میکنم چون بازی بی نهایت زیبایی هست".

.

۲۰:۵۷ -  در میان بازیکنانی که در لیست امشب بارسلونا برای بازی در الکلاسیکو حضور دارند، تنها پنج بازیکن توانسته‌اند به رئال مادرید با پیراهن بارسا گل بزنند.

مسی ۲۶ گل
پیکه ۲ گل
آلبا، کوتینیو و فاتی ۱ گل

.

.

.

۲۱:۱۸ - تصاویری از بازسازی برنابئو

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
کد خبر: 13384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha