توصیه روزنامه صداوسیما: مردم مثل رونالدو فرزندان زیادی بیاورند

روزنامه جام جم وابسته به صداوسیما با تاکید بر موضوع افزایش جمعیت در مطلبی عجیب و بی‌سابقه خواستار ترویج سبک زندگی رونالدو، فوتبالیست مطرح جهان در این زمینه شده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ارگان مطبوعاتی صداوسیما در بخشی از گزارش خود آورده است: رونالدو پنج جایزه توپ طلا و چهار جایزه کفش طلای اروپا در کارنامه ورزشی خود دارد. در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته، بیش از ۷۸۰ گل برای باشگاه و تیم ملی‌اش به‌ثمر رسانده و با بیش از ۱۱۰ گل ملی، عنوان برترین گلزن ملی پرتغال را نیز در اختیار دارد.

وی پیش از این نیز گفته بود قصد دارد تا پایان دوران حرفه‌ای‌اش به هفت توپ طلا دست پیدا کند و همچنین در زندگی شخصی هم دوست دارد هفت فرزند داشته باشد. رونالدو تنها چهره اروپایی نیست که تعداد زیادی فرزند دارد.

بسیاری از بازیگران، سلبریتی‌ها و حتی برخی مقامات سیاسی در کشورهای اروپایی و امریکایی، تعداد زیادی فرزند دارند و از این رهگذر می‌کوشند تا به مردم‌شان یادآوری کنند، خانواده گسترده و داشتن تعداد زیاد فرزندان، ارزش است.

انتشار تصاویر خانواد هفت‌نفره رونالدو و ارزشمند نشان دادن داشتن فرزندان زیاد از سوی این ستاره دنیای فوتبال، خیلی از خانواده‌ها را به داشتن فرزندان بیشتر ترغیب می‌کند. همچنان‌که مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای سلبریتی‌های کشورمان که برخی وارد دهه پنجم زندگی خود شده و هنوز مجردند، در عادی‌سازی تجرد و نداشتن فرزند یا کم‌فرزندی و عادی‌سازی آن در میان خانواده‌ها بی‌تاثیر نیست.

سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها چه بخواهیم و چه نخواهیم، بر مردم اثرگذارند و خیلی‌ها از رفتار آن‌ها الگو می‌گیرند. شاید به همین خاطر باشد که سلبریتی‌های اروپایی و آمریکایی، اغلب در خانواده‌هایی پرجمعیت زندگی می‌کنند و تعداد زیادی فرزند دارند.

کشورهای اروپایی و آمریکا هم همچون بسیاری دیگر از کشورهای دنیا به دنبال اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت هستند و بخشی از سیاست گذاری‌های خود را در فرهنگ‌سازی با نمایش خانواده‌های پرجمعیت و چهره‌های سرشناس پیش می‌برند. به همین خاطر هم هست که اغلب سلبریتی‌های آمریکایی و اروپایی خانواده‌هایی پر جمعیت دارند و رسانه‌ها هم تلاش می‌کنند با بازنمایی این خانواده‌های گسترده، افکار عمومی مردم را برای داشتن فرزندان بیشتر اقناع کنند.

چهره‌هایی، چون آنجلینا جولی، کلینت ایستوود، مل گیبسون و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس و سلبریتی‌هایی که بارها و بارها آن‌ها را در حال نقش‌آفرینی در جعبه جادو یا بر پرده نقره‌ای دیده‌ایم، ۶-۷-۸ و حتی بیشتر هم فرزند دارند و خانواده‌های بزرگ و گسترده‌ای را تشکیل داده‌اند.

«فرزند کمتر زندگی بهتر» شعاری بود که با تکرار و از طریق ارزشگذاری خانواده‌های کم‌جمعیت، فرزندان زیاد را به یک ضدارزش تبدیل کرد. دهه شصتی‌هایی که حالا مسوولیت اصلاح ساختار جمعیتی کشور را برعهده دارند، با این شعار و این ذهنیت بزرگ شده‌اند. پس صرف مشوق‌های اقتصادی، نمی‌تواند آن‌ها را به داشتن فرزندان بیشتر مجاب کند.

چند سال پیش هم یکی از شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا زندگی روزمره خانواده‌ای با ۱۷ فرزند را دستمایه ساخت برنامه قرار داد. جیم و میشل دوگار، زوج مسیحی معتقدی بودند که از وسایل و داروهای جلوگیری از بارداری استفاده نمی‌کردند و می‌گفتند تعیین تعداد فرزندان‌شان را به خدا سپرده‌اند.

زمانی که این برنامه پس از هفت سال در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید، جیم و میشل ۱۹ فرزند داشتند. میشل دوگار نخستین فرزندش را در ۲۲ سالگی به دنیا آورد و آخرین‌شان را در ۴۳ سالگی. اختلاف سنی میان فرزند ارشد و ته‌تغاری خانواده ۲۱ سال بود. برنامه ۱۷ تا و بیشتر که به ۱۹ تا و بیشتر تغییر نام داد، در جذب مخاطب موفق بود و بیشتر از دو میلیون نفر بیننده داشت.

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 29579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زهرا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      آقایان بیکار صدا و سیما، شما روی حقوق ملت و نه حکومت نظر بدید!