درآمد ۳ میلیارد دلاری اکتیویژن از سری بازی‌ های Call of Duty

طبق گزارش شرکت سازنده عنوان Call of Duty Mobile، این بازی در اولین سال عرضه خود با ۳۰۰ میلیون بار دانلود تاثیر مستقیمی بر رشد درآمد اکتیویژن داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اکتیویژن به تازگی اطلاعات جدیدی را در رابطه با سری بازی‌های Call of Duty منتشر کرده و از فروش شگفت‌آور این عناوین طی ۱۲ ماه گذشته خبر داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت اکتیویژن، سری بازی‌های «ندای وظیفه» طی ۱۲ ماه گذشته درآمدی ۳ میلیارد دلاری داشته و رکورد جدیدی را برای این مجموعه به ثبت رسانده است.

این بازی‌ها نه تنها در بخش فروش رکوردشکنی داشته‌اند بلکه میزان ساعات بازی کردن عناوین Call of Duty توسط گیمرها نیز با افزایش فوق‌العاده‌ای مواجه بوده که رکوردی جداگانه را به خود اختصاص داده است. طبق اطلاعاتی که شرکت اکتیویژن در اختیار رسانه‌ها قرار داده، موفقیت ۳ میلیارد دلاری این مجموعه پس از عرضه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War صورت گرفته است. با این وجود تحلیلگران دنیای بازی باور دارند عنوان مذکور به اندازه نسخه Call of Duty: Modern Warfare سال ۲۰۱۹ موفق عمل نکرده و فروش کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. شرکت اکتیویژن همچنین مدعی شده که فروش نسخه‌های اینترنتی بازی‌های خود طی سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته و نمونه‌های فیزیکی نیز ۴۰ درصد رشد داشته‌اند.

افزایش بی‌سابقه تعداد بازیکنان عناوین Call of Duty

افزایش بی‌سابقه تعداد بازیکنان عناوین Call of Duty

سخنگوی شرکت اکتیویژن اظهار داشته هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر سری بازی‌های Call of Duty را خریداری کرده‌اند و به طور فعال در حال تجربه نسخه‌های مختلف هستند. سری بازی‌های مذکور توانستند رکورد بیشتری تعداد کاربران در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای را بشکنند و سال ۲۰۲۰ را با موفقیت‌ها شگفت‌آور پشت سر بگذارند. گفتنی است؛ نسخه موبایل عنوان Call of Duty نیز بیش از ۳۰۰ میلیون بار در اولین سال عرضه خود دانلود شده و توانسته با ریزتراکنش‌های درون برنامه‌ای درآمد اکتیویژن را افزایش دهد و تاثیر قابل توجه‌ای بر رکورد ۳ میلیارد دلاری داشته باشد.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 10579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha