عرضه ۲ محصول جدید در بورس کالا

سخنگوی بورس کالا گفت:قرار است به زودی در بورس کالا دو محصول کشمش سبز خراسان رضوی و خرما بم عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسنی سعدی سخنگوی بورس کالا در پاسخ به این سوال که تفاوت املاکی که در بازار بورس کالا عرضه می‌شود با املاکی که قرار است در بورس پنجم (املاک و مستغلات) عرضه شود، چیست؟ بیان کرد: بورس کالا آمادگی دارد تا برای کمک به معاملات مسکن از ابزارهای موجود استفاده کند.

سعدی گفت:با شروع معاملات در بورس کالا نیاز نیست که سازمان ها و نهاد ها برای فروش املاک مازاد و سهام خود پروسه طولانی مناقصه را طی کنند.   بورس کالا این امکان را فراهم می کند که سازمان  به صورت مستقیم سهام و املاک خود را برای فروش در بازار فرعی بورس کالا مورد معامله قرار دهند.

او بابیان اینکه تا راه اندازی بورس املاک(بورس پنجم)، معاملات مرتبط با این حوزه در بورس کالا انجام می شود، افزود: علت ایجاد بورس املاک و مستغلات را تا حدود زیادی می‌توان به سیاست‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس نسبت داد.

سخنگوی بورس کالا گفت:عرضه املاک در بورس کالا با بورس املاک تفاوتی ندارد، اما سیاست وزارت اقتصاد این است که برای کنترل بهتر املاک، بورس جداگانه‌ای تاسیس شود که دستور عمل آن را وزارت اقتصاد باید ارائه دهد.

حسنی بیان کرد:تا کنون تعداد زیادی از ارگان‌های دولتی برای فروش املاک مازادشان در بورس کالا اقدام کرده اند که سند املاک در دست بررسی است و به زودی تمام املاک معرفی شده سازمان های دولتی برای فروش، روی تابلوی بورس کالا قرار می گیرد.

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 1047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha