فراخوان ۳۰۰ هزار خودروی کیا به خاطر خطر آتش‌سوزی

شرکت خودروسازی کیاموتورز کره جنوبی اعلام کرد: به خاطر احتمال بروز آتش‌سوزی در هنگام روشن بودن برخی مدل‌های تولیدی این شرکت ۳۰۰ هزار دستگاه از آنها را به نمایندگی‌ها فرا می‌خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز،  شرکت خودروسازی کیاموتورز کره جنوبی اعلام کرد: به خاطر احتمال بروز آتش سوزی در برخی مدل‌های تولید شده این شرکت بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، ۲۹۵ هزار دستگاه از این خودروها را به نمایندگی‌ها فرا می‌خواند.

این مدل‌ها شامل کیا سورنتو مدل‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، فورت و فورت کوپه مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، کیا اپتیما هیبرید مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، کیاسول مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، کیا اسپورتج مدل ۲۰۱۲ هستند.

قرار است، نمایندگی‌ها در زمان مراجعه این خودروها نشت بنزین، و یا روغن را در آنها مورد بررسی قرار داده، موتور آنها را تست کرده و در صورت نیاز هر گونه نقص فنی در آنها را برطرف کنند.  

به گزارش فارس، این شرکت همچنین می‌گوید: در حال به روزرسانی نرم‌افزار سنسورهای خودروهای خود است.

هفته گذشته شرکت کیا و شرکت هیوندای توافق کردند، تا به خاطر عدم اجرای درست فراخوان ۱.۶ میلیون خودرو در آمریکا به سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های این کشور ۲۱۰ میلیون دلار جریمه بپردازند.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا پیشتر گفته بود که این دو خودروساز کره‌ای در باب این فراخوان ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو اطلاعات نادرستی را ارائه کرده‌اند و به خاطر ارائه این اطلاعات نادرست، کره‌ای ها حالا مجبور به پرداخت جریمه ۲۱۰ میلیون دلاری شده‌اند.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 10151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha