مجوز آمریکا به کره جنوبی برای پرداخت غرامت به ایران+جزئیات مهم

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد آمریکا به دولت این کشور اجازه داده است تا غرامت معوقه به گروه دیانی ایران بر اساس دستور مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) در سال ۲۰۱۸ را پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران؛ براساس خبر اعلام شده از سوی وزارت خارجه کره جنوبی، دفتر کنترل دارایی های خارجی تحت نظارت وزارت خزانه داری ایالات متحده  مجوزی در ۶ ژانویه صادر کرده که به کره اجازه می دهد این مبلغ را به گروه انتخاب «خانواده دیانی» در ایران واریز کند.

براساس این مجوز کره جنوبی قادر خواهد بود ۷۳ میلیارد وون (معادل۶۱ میلیون دلار) به عنوان غرامت برای یک معامله تجاری ناموفق به دلیل معافیت موقت تحریمی که توسط واشنگتن تصویب شده است، به این گروه ایرانی بپردازد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد آمریکا به دولت این کشور اجازه داده است تا غرامت معوقه به گروه دیانی ایران بر اساس دستور مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) در سال ۲۰۱۸ را پرداخت کند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، اوفِک، در ۶ ژانویه «مجوز ویژه» ای صادر کرد تا به دولت کره اجازه دهد، به سرمایه گذار ایرانی بر سر مالکیت ناموفق دوو الکترونیک در سال ۲۰۱۰ غرامت بپردازد.

چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، اوایل هفته جاری با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین در حاشیه مذاکرات دیدار کرد.

مقامات سئول می گویند، هنوز سرنوشت ۷ میلیارد دلار از دارایی ها ایران که در بانک های کره جنوبی مسدود شده است، به نتیجه مذاکرات ایران با گروه چهار بعلاوه یک بستگی دارد.

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 23924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha