شلوغ‌ترین مسیرهای پرواز جهان در دوران کرونا

تاکنون هیچ بحرانی به شدت پاندمی ویروس کرونا به صنعت هواپیمایی ضربه نزده و باعث زمین گیر شدن هزاران هواپیما و متوقف شدن سفر به دلیل محدودیتهای جابجایی نشده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، پروازهای بین المللی به دلیل کنترلهای مرزی و قرنطینه اجباری، ضربه شدیدتری را در مقایسه با پروازهای داخلی دیده اند. با سهولت سفرهای داخلی برای افراد، مسیرهای داخلی روند رو به بهبودی داشته اند. طبق اعلام شرکت فراهم کننده اطلاعات سفرهای هوایی OAG Aviation Worldwide، همه ۱۰ مسیر پرواز داخلی رکورددار شلوغی ترافیک در ماه میلادی جاری در آسیا بوده اند.

کره جنوبی در مسیر سئول و جزیره جیجو شلوغ‌ترین مسیر پرواز را داشته و حدود ۱.۳ میلیون صندلی در نوامبر برنامه ریزی شده اند که این آمار بسیار بالاتر از ۱۰ مسیر پرواز بین المللی بزرگ جهان است. مسیر پرواز یک ساعته سئول و جزیره جیجو سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا با بیش از ۱۷ میلیون صندلی معادل ۴۸ هزار صندلی در روز، شلوغ‌ترین مسیر پرواز داخلی در جهان بود.

در میان ۱۰ مسیر پرواز داخلی رکورددار شلوغی، هر کدام از کشورهای چین و ژاپن چهار مسیر را دارند و یکی مربوط به ویتنام است. شلوغ‌ترین مسیر پرواز داخلی چین، از پکن به فرودگاه هونگ کیائو با ۷۶۸ هزار و ۱۸۴ صندلی در ماه جاری است که معادل مجموع چهار مسیر پرواز داخلی شلوغ آمریکاست.

مسیرهای بین المللی همچنان سوت و کور مانده اند و شلوغ‌ترین مسیر پرواز بین المللی در نوامبر مسیر قاهره-جده با ۱۴۷ هزار و ۹۵۰ صندلی بوده است.

مسیر هنگ کنگ-تایپه که ساال گذشته با هشت میلیون صندلی معادل ۲۲ هزار صندلی در روز، شلوغ‌ترین مسیر پرواز بین المللی جهان بود، امسال با ۹۳ هزار و ۹۲۲ صندلی در رتبه هشتم قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت تحلیل اطلاعات هواپیمایی سیریون هفته جاری اعلام کرد ۳۱ درصد از ناوگان جتهای مسافربری جهان معادل بیش از ۸۱۰۰ فروند هواپیما تا ۱۱ نوامبر در آشیانه نگهداری می شوند. در اروپا که بسیاری از کشورها برای مهار شیوع ویروس کرونا قرنطینه وضع کرده اند، بیش از ۳۵ درصد از ناوگان هواپیماهای مسافربری به پارکینگ رفته اند. در مقابل تنها ۲۱ درصد از هواپیماهای تحت اداره ایرلاینها در منطقه آسیا اقیانوسیه تا چهارشنبه گذشته غیرفعال بوده اند.

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۳
کد خبر: 7140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha