۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده‌اند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده که از این تعداد ۱۲ هزار گروه تازه تأسیس هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر سردار محمد زهرایی صبح یکشنبه در نشست خبری با اظهار کرد: در حال حاضر در بسیج سازندگی و کل سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی نه یک رسالت که یک مأموریت است.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در حال حاضر محرومیت‌زدایی را به صورت تخصصی پیگیری کرده و با دستگاه‌های اجرایی در این راستا تفاهم نامه‌های عملیاتی و قابل شماره و نه تنها بروی کاغذ منعقد می‌کنیم، بیان‌کرد: اولین پروژه‌های پیگیری شده براساس این مدل اجرا را در هفته بسیج با دو هزار و ۸۷۷ پروژه به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کردیم.

زهرایی با بیان اینکه یکی از طرح‌های در بسیج سازندگی طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه است، افزود: طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه یک طرح سه ساله است که بر اساس آن جهادگران برای محرومیت زدایی با کمک خود مردم و خیرین در ۱۰ هزار و ۲۳۰ روستا ورود پیدا کرده و پروژه‌هایی عمرانی را پیگیری می‌کنند.

اجرای هشت هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور

وی گفت: در طرح جامع محرومیت‌زدایی نیز برای بیش از ده هزار پروژه با دستگاه‌های اجرایی موافقت شده که از این تعداد پروژه تاکنون حدود هشت هزار پروژه محرومیت زدایی اجرا شده است و باقیمانده آن نیز تا پایان سال اجرا می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی اظهار کرد: نزدیک به ۴۳۵ قطب صنایع تبدیلی در کشور وجود دارد، که بسیج سازندگی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در این قطب‌ها است.

زهرایی با انتقاد از عدم فرآوری و ارزش افزوده در مورد محصولات کشاورزی استراتژیک خراسان جنوبی بیان‌کرد: برای ۱۶۰ قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی برای سه سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سه محصول خراسان‌جنوبی نیز در این برنامه‌ریزی‌ها هستند.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ هزار گروه تازه تأسیس هستند.

رئیس بسیج سازندگی به ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستاهای کشور با تسهیل‌گری بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار صندوق در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده که یک میلیون و ۱۰۰ هزار عضو دارد و توانسته ۳۸ هزار شغل ایجاد کند.

زهرایی اظهار کرد: این صندوق‌ها برای پایدار ماندن تبدیل به تعاونی می‌شوند که در حال حاضر در این راستا ۴۸۶ تعاونی تشکیل شده که ۳۱۵ تای آن در سال جدید بوده است.

وی با اشاره به طرح شهید محسوب کردن جهادگرانی که در مسیر خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جان خود را از دست می‌دهند، بیان‌کرد: امیدواریم این طرح در نهایت توسط نمایندگان مجلس تصویب شود و شوقی مضاعف در بین جوانان جهادگر ایجاد کند.

فعالیت جهادگران در پیک اول و سوم کرونا

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت بهداشت در پیک اول شیوع کرونا گفت: در پیک اول ۸۴۰ هزار نفر جهادگر اقداماتی متعددی چون ضدعفونی‌کردن سطح شهر، تولید ماسک، کمک به کادر درمانی و حتی تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی انجام دادند.

زهرایی یادآور شد: در پیک سوم نیز به دنبال قطع زنجیره شیوع کرونا در قالب طرح شهید سردار سلیمانی هستیم که مدت زمان آن چهارماه است.

وی با اشاره به موضوع شهادت شهید فخری زاده بیان‌کرد: امثال شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی نه چراغ راه که خود راه و مسیر هستند و این شهادت‌ها جوانان جهادگر ما را برای ورود در عرصه علم و پژوهش و …پرشورتر می‌کند.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 10055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha