افزایش ارزش معاملات اتفاق مثبت بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته ارزش معاملات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به محدوده ۱۵ هزار میلیارد تا ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که اتفاق خوبی بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ مهدی افضلیان با بیان اینکه نوسانی بودن بازار به چند عامل مربوط می‌شود، اظهار کرد: با توجه به ریزش شدید قیمت در مردادماه و ادامه روند آن، در هفته گذشته ارزش معاملات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به محدوده ۱۵ هزار میلیارد تا ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که اتفاق خوبی بود، این افزایش موجب شد افرادی که در زمان ریزش نتوانستند سهام خود را عرضه کنند سعی کردند در این بازه از بازار خارج شوند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین قبل از اینکه صندوق پالایشی بازگشایی شود یک جو خوبی به بازار داده شد و سهام‌های پالایشی خوب خریداری شد، اما در ادامه پس از بازگشایی اتفاق خوبی برای این صندوق نیفتاد.

وی گفت: رفتار سرمایه‌گذارها در دوره‌های مختلف تغییر می‌کند و نباید انتظار داشت همه سرمایه گذاران در همه دوره‌ها یک گونه رفتار از خود نشان دهند، در حال حاضر نیز با هر اطلاعات جدیدی که وارد بازار می‌شود سرمایه گذاران عکس العمل جدیدی نشان می‌دهند.

افضلیان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه قبلی از ریزش بازار، سهامداران در حال حاضر ترجیح می‌دهند به سمت نوسانگیری بروند و در قیمت پایین سهام را خریداری و با درصدهای بالاتر اقدام به فروش و نوسانگیری می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این موضوع موجب افزایش ارزش معاملات می‌شود و سرمایه گذاران می‌دانند بازارهای موازی به رکود رفته و بخشی از این سرمایه‌ها به سمت بورس حرکت کرده بنابراین به دنبال نوسانگیری می‌روند.

وی بیان کرد: دلیل نوسانی بودن بازار در هفته‌ای که گذشت فقط به همین دلیل بوده است، چون اتفاق خاصی صورت نگرفت تا خرید و فروش‌ها هیجانی انجام شود، عمده خبرها اثرات کوتاه مدتی داشته که تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

افضلیان گفت: با توجه به افزایش ارزش معاملات هفته گذشته به نظر می‌رسد بازار متعادلی پیش رو داشته باشیم.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 9903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha