دولت راهبرد و استراتژی مشخصی در بورس ندارد/ دولت بر حقوقی‌های بورس اشراف ندارد

محسن زنگنه با بیان اینکه دولت استراتژی و راهبرد مناسبی در حوزه بورس از همان ابتدا نداشت، گفت: هم اکنون از دولت قدرتمندی برخوردار نیستیم که بر حقوقی ها اشراف داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  «نود اقتصادی»، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: ما دو مشکل در بحث بازار سرمایه داریم که البته در سایر بخش های اقتصادی نیز وجود دارد و دولت با آن دست به گریبان است. مشکل اول این است که دولت استراتژی و راهبرد مناسبی در این حوزه از همان ابتدا نداشت. بخش نامه ها و مصوبات دائم در حال تغییر بودند و این ها خود سبب بروز مشکلات و مسائل عدیده ای می شود. اتفاقاتی که برای صندوق دارا دوم پیش آمد خود بر این ماجرا صحه می گذارد.

وی افزود: نکته دوم این است که اکثر عرضه کنندگان بازار سرمایه را شرکت هایی تشکیل می دهند که به نوعی شرکت های دولتی و یا خصولتی هستند. خریداران عمده نیز به همین ترتیب است.نکته ای که وجود دارد این است که متاسفانه از دولت قدرتمندی در حوزه های پولی و مالی برخوردار نیستیم. شرکت ها هم مانند بانک ها بیشتر منافع بنگاه داری خود را مد نظر دارند، تا اهداف و راهبردهای دولت را.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید به عرضه ها سرعت بیشتری ببخشد. بیش از ۱۰۰ پروژه وجود دارد که این ها آماده ورود به صندوق پروژه هستند. سوالی که مطرح می شود این است که چرا سازمان بورس طی این سال ها تنها یک صندوق پروژه را سامان دهی کرده است. متاسفانه دولت با فضای مدیریتی که ایجاد کرده نشان داده که درک درستی از شرایط ندارد.

محسن زنگنه بیان کرد: من به شدت با ورود حقوقی ها برای خرید و فروش سهام و حمایت مخالف هستم. چرا که هم شرایط بازار نسبت به پنج سال گذشته تغییر کرده و هم این که ما هم اکنون از دولت قدرتمندی برخوردار نیستیم که بر حقوقی ها اشراف داشته باشد

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: 767

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha