گوشی‌های هوشمند کودکان و نوجوانان را به بند کشیده اند

استفاده نامناسب کودکان و نوجوانان از گوشی‌های هوشمند به بهانه آموزش مجازی، تاثیرات منفی بر روان و جسم آن‌ها گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر رویا توسلی کارشناس روانشناسی بالینی با اشاره به استفاده نامناسب کودکان و نوجوانان از فضای مجازی به بهانه آموزش مجازی در شرایط کرونایی، گفت: بلوغ زودرس از عواقب منفی استفاده کودکان در سن نامناسب از گوشی‌های هوشمند است که در نتیجه آگاهی زودهنگام آن‌ها نسبت به برخی مسائل در سن نامناسب اتفاق می‌افتد.

او افزود: تاثیر منفی بر اعصاب بینایی، تاخیر در ترشح ملاتونین و اختلال در کیفیت و زمان خواب، افزایش وزن در اثر کاهش تحرک و سوخت و ساز بدن از تاثیرات جسمانی منفی استفاده کودکان و نوجوانان از گوشی‌های هوشمند است.

دکتر توسلی با بیان اینکه دنیای مجازی علاوه بر تاثیرات جسمانی بر رفتار کودکان نیز تاثیر چشم گیری دارد، ادامه داد: وابستگی کودکان به گوشی‌های هوشمند به مرور تبدیل به یک اعتیاد در آن‌ها می‌شود که منجر به جدایی آن‌ها از خانواده و دنیای حقیقی خواهد شد.


او افزود: این دسته از کودکان و نوجوانان که نسبت به چالش‌های اجتماع در فضای حقیقی شناخت کافی پیدا نکرده اند، در آینده در مواجهه با این چالش‌ها شکست خواهند خورد.


کارشناس روانشناسی بالینی در پایان گفت: مدت زمان مناسب استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند دو ساعت و بهترین سن تهیه گوشی مستقل برای فرزندان نیز در دوره دبیرستان است.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: 6114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha