چرا خرید گوشی A۳۲ منطقی نیست؟

نسخه ۱۲۸ گیگ A۳۲ تقریبا دو سال بعد از رونمایی ۶.۷ میلیون فروخته می‌شود. سامسونگ مدل جدید آن را روانه بازار کرده و در همین بازه قیمت امکان خرید ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی وجود دارد که انتخاب بهتری نسبت به محصول کره‌ای محسوب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گلکسی A۳۲ تقریبا دو سال قبل عرضه شد و از آن موقع پای ثابت فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ایران بوده است. تا همین چند ماه پیش گلکسی A۳۲ بین گوشی‌های پنج، شش میلیونی رقیب درست‌وحسابی نداشت و خرید آن منطقی بود اما الان که سامسونگ گلکسی A۳۳ را روانه بازار کرده اوضاع تاحدودی متفاوت است. فروشنده‌های موبایل گلکسی A۳۳ را نهایتا نیم‌میلیون گران‌تر می‌فروشند و از طرفی دیگر شیائومی در ماه‌های گذشته سراغ عرضه ردمی نوت ۱۱ پرو رفته که انتخاب بهتری نسبت به محصول سامسونگ محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی در همان بازه A۳۲ قرار می‌گیرد.

گلکسی A۳۲ یا A۳۳

به گزارش فرارو، گلکسی A۳۳ نسخه جدید A۳۲ است. سامسونگ اواخر سال ۹۹ گلکسی A۳۲ را عرضه کرد و الان تقریبا دو سال از حضورش در بازار می‌گذرد درحالی که کمتر از شش ماه پیش گلکسی A۳۳ روانه بازار شده است. از نظر قیمت شاهد اختلاف نیم‌میلیون تومانی این دو مدل هستیم. نسخه ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A۳۲ را تقریبا شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌فروشند و برای خرید گلکسی A۳۳ با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت باید الان حداقل هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کنار گذاشت.

مقایسه گلکسی A۳۲ و A۳۳ نشان می‌دهد مدل جدید در بخش پردازنده جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد، در آیتم باتری دوئل را به شکل میلیمتری می‌برد و در بخش نمایشگر رقابت پایاپایی با A۳۲ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ مهمترین برتری گلکسی A۳۳ سامسونگ درقیاس با تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک G۸۰ است. همین تراشه علاوه بر اینکه باعث می‌شود پردازنده A۳۳ نسبت به A۳۲ عملکرد بهتری داشته باشد، به اجرای بهتر بازی‌ها و دوام بیشتر باتری کمک می‌کند.

از طرفی ظرفیت باتری هر دو مدل پنج هزار میلی‌آمپرساعت است، اما چیزی که باعث می‌شود A۳۳ را در این آیتم برنده بدانیم، شارژر سریع ۱۵ وات است. از نظر صفحه نمایش، هر دو مدل به نمایشگرهای ۶.۴ اینچی سوپر AMOLED مجهز شده‌اند و نمی‌توانیم برنده‌ای در این بخش معرفی کنیم. ناگفته نماند که A۳۲ در آیتم دوربین هنوز انتخاب بهتری درمقایسه با A۳۳ محسوب می‌شود. چون به حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهز شده و این عدد برای دوربین اصلی A۳۳ سامسونگ ۴۸ مگاپیکسل است.

گلکسی A۳۲ یا ردمی نوت ۱۱ پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی را می‌توانیم یکی از رقبای اقتصادی گلکسی A۳۲ سامسونگ بدانیم. فروشنده‌های موبایل که نسخه ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A۳۲ را نزدیک ۶.۷ میلیون می‌فروشند، بابت فروش همین نسخه از ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کنند. اختلاف ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومانی باعث می‌شود به مدل دسترسی داشته باشید که علاوه بر پردازنده، دوربین، باتری و نمایشگر بهتری دارد. شیائومی در طراحی ردمی نوت ۱۱ از تراشه مدیاتک G۹۶ استفاده کرده که اگر سختگیرانه مقایسه کنیم و به قول معروف خط‌کش بگذاریم، عملکرد آن نهایتا بهتر از تراشه G۸۰ گلکسی A۳۲ است. در بخش دوربین، ردمی نوت ۱۱ پرو به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل مجهز شده درحالی که این عدد برای حسگر اصلی گلکسی A۳۲ سامسونگ ۶۴ مگاپیکسل است و حداقل روی کاغذ برتری با نماینده شیائومی است. جذابیت ردمی نوت ۱۱ پرو در بخش باتری می‌تواند شارژرهای سریع ۶۷ وات آن باشد که ظرف نیم‌ساعت ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رساند. از طرفی همان تراشه G۹۶ به دوام بیشتر باتری ردمی نوت ۱۱ کمک می‌کند و به‌عنوان جمع‌بندی باید دست ردمی نوت ۱۱ را در آیتم باتری به عنوان برنده بالا ببریم. در بخش صفحه نمایش هم با اینکه هر دو به نمایشگرهای سوپر AMOLED مجهز شده‌اند، اما نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی ردمی نوت ۱۱ نسبت به نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی، کفه ترازو را تاحدودی به سمت نماینده شیائومی پایین می‌آورد.

مقایسه گلکسی A۳۲ با رقبای اقتصادی

مشخصات

گلکسی A۳۲

گلکسی A۳۳

ردمی نوت ۱۱ پرو

ابعاد

۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلیمتر

۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

وزن

۱۸۴ گرم

۱۸۶ گرم

۲۰۲ گرم

سایز نمایشگر

۶.۴ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۶ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

تراشه اصلی

مدیاتک G۸۰

اگزینوس ۱۲۸۰

مدیاتک G۹۶

ظرفیت باتری

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۱۵ وات

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۲۵ وات

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۶۷ وات

۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 34726
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha