تولید بخش کشاورزی  به ۱۳۰ میلیون تن رسید

خاوازی امروز در آیین افتتاح متمرکز ۲۶۸ پروژه‌ عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس، با اشاره به اینکه گندم به‌اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: به‌جز ذخایر، ما برای تأمین نان مورد استفاده مردم نیاز به کشور دیگری نداریم.

به گزارش رادار اقتصادکاظم خاوازی امروز در آیین افتتاح متمرکز ۲۶۸ پروژه‌ عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس، با اشاره به اینکه گندم به‌اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: به‌جز ذخایر، ما برای تأمین نان مورد استفاده مردم نیاز به کشور دیگری نداریم.

وی بیان کرد: بیش از ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ که با گوشت سایر ماکیان مجموعاً ۲.۷ میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود. در شیر حدود ۱۱ میلیون تن در کشور تولید داریم و بیش از نیاز مصرف، تخم‌مرغ تولید می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: آنچه امروز برای ما مهم است نگاه زنجیره‌ای به تولید و پر کردن تمام حلقه‌های تولید است.

خاوازی با اشاره به اینکه استان گلستان نیاز دارد واحد تولید پشم راه‌اندازی شود، گفت: نگاه امروز ما در بخش کشاورزی نگاه زنجیره‌ای است که در گلستان به وجود این زنجیره می‌توان افتخار کرد.

وی ادامه داد: در هفت سال گذشته مجموع تولید بخش کشاورزی از ۹۷ میلیون تن امروز به ۱۳۰ میلیون تن رسیده و تا پایان سال این تولید افزایش خواهد یافت.

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha