بانکها نباید بنگاه داری کنند/ بنگاه داری بانکها فضای اقتصاد را بسیار ملتهب کرده است/بخش قابل توجهی از تورم ناشی از بنگاه داری و چاپ پول در شبکه بانکی است/بانک مرکزی به برخوردها ادامه دهد 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رئیس بانک مرکزی با بانکهایی که بنگاه داری می کنند و ناترازی مالی دارند صد درصد برخورد کنند و با اعلام مدت زمانی مشخص و مهلت دادن طی موعد مشخص بانکهای متخلف را جریمه و حتی منحل کنند.

گروه بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با رادار اقتصاد درخصوص موضوع خروج بانکها از بنگاه داری و زیان هایی که از بنگاه داری بانکها به نظام اقتصادی کشور وارد شده گفت: خوشبختانه یکی از رویکردهای مطلوب بانک مرکزی در طی یک سال گذشته حرکت به سمت حذف ناترازی ها و منحل سازی بانکهای ناتراز بوده است در کنار این اقدام مهم فعالیت هایی برای خروج بانکها از بنگاه داری نیز دیده می شود که اخبار مثبت و قابل توجهی برای اقتصاد کلان است.
وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی ازمهمترین وظایف بانکها اعطای تسهیلات برای رونق تولید است نظام بانکی کشور باید به این سمت حرکت کند چرا که بخش قابل توجهی از رشد و رونق تولید وابسته به تامین مالی و حمایت های مالی تولید است.
اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره معتقد است: بانکها نباید بنگاه داری کنند بلکه سرمایه ها و سپرده های مردم را باید به سمت بنگاه های سود ده هدایت کنند تا سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی تامین شود در غیر این صورت با نابودی تولید اقتصاد از رشد و رونق و حرکت باز می ماند و چالش های پیش رو بسیار سخت خواهند بود.
وی در این باره یادآور شد: تا زمانی که بانکها همچنان بنگاه داری کنند قطع به یقین چرخ تولید به درستی نمی چرخد و بانکها با چاپ پول برای تامین سرمایه در گردش بنگاه های خود همچنان اقتصاد را دچار شرایط تورمی می کنند که سالهاست مردم از این وضعیت در رنج هستند وگلایه های بسیاری نسبت به رشد تورم دارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: بنگاه داری بانکها فضای اقتصاد را بسیار ملتهب کرده به طوری که می توان گفت بخش قابل توجهی از تورم ناشی از بنگاه داری و چاپ پول در شبکه بانکی کشور است.
وی در ادامه بحث تصریح نمود: امیدواریم رئیس بانک مرکزی با بانکهایی که بنگاه داری می کنند و ناترازی مالی دارند صد درصد برخورد کنند و با اعلام مدت زمانی مشخص و مهلت دادن طی موعد مشخص بانکهای متخلف را جریمه و حتی منحل کند.

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 53459

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha