تحلیلگر صهیونیست: نظامیان ما خانه‌های غزه را غارت می‌کنند

یک تحلیلگر سرشناس صهیونیست با اشاره به غارت و تخریب غیرقابل توجیه خانه‌های مردم نوار غزه و انتشار ویدئوی های نظامیان صهیونیست از منهدم کردن ساختمان ها و غارت آنها در شبکه های اجتماعی گفت که این امر می‌تواند در دادگاه‌ها علیه تل‌آویو مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ناحوم بارنیاع تحلیلگر ارشد روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در مقاله‌ای نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مردم فلسطین در غزه را غارت و بدون توجیه آن‌ها را ویران می‌کند.

وی تاکید کرد که این اقدامات آسیب فراوانی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد و از این مساله در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه این رژیم استفاده خواهد شد.

این تحلیلگر صهیونیست نوشت که در یک مورد یک فرمانده ارشد صهیونیست دستور داد که تمام منازل موجود در یک منطقه در غزه را ویران کنند، او مجبور به این کار نبود بلکه به این دلیل که می‌تواند چنین دستوری صادر کند، این کار را انجام داد.

وی همچنین تاکید کرد که تصمیم منفجر کردن ساختمان پارلمان فلسطین در نوار غزه به مذاق ستاد کل ارتش صهیونیستی خوش نیامد و دستور تخریب توسط یک فرمانده میدانی صادر شد که قابل توجیه نبود و آسیب فراوانی برای وجهه اسرائیل به دنبال داشت.

بارنیاع همچنین به این مساله اشاره کرد که هرتسی هالوی، رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی به مساله غارت منازل فلسطینی‌ها اقرار کرد و او در بازدیدهای میدانی همواره به افسران و نظامیان نسبت به این امر هشدار می‌دهد.

وی نوشت: برخی فرماندهان این اظهارات را دوست ندارند و به هالوی گفتند که چنین اظهاراتی به روایت های نظامیان ضربه می‌زند.برخی نظامیان اسرائیلی همچنین ویدیوهایی از اقدامات خود منتشر کردند که بر اساس آن‌ها می‌توان تل‌آویو را محکوم کرد.

این تحلیلگر ارشد صهیونیست به عنوان مثال تصریح کرد که یک افسر صهیونیست تصویری منتشر کرد که بالای سر یک اسیر فلسطینی برهنه ایستاده است و یکی دیگر ویدیویی منتشر کرد که با خواندن دعایی یهودی، یک مسجد را منفجر می‌کند.

وی در ادامه نسبت به استفاده آفریقای جنوبی از این ویدیوها در شکایت خود علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به مقامات این رژیم هشدار داد.

بارنیاع گفت: کسی که اموال متروکه را غارت می‌کند در ادامه تجهیزات نظامی دشمن و در نهایت تجهیزات نظامی نیروهای ما را به سرقت خواهد برد.

جنگ علیه غزه در حالی به صد و سی و چهارمین روز خود رسیده که نظامیان صهیونیست همچنان به جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین با تمرکز بر شهر رفح در جنوب نوار غزه ادامه می دهند و وضعیت در این شهر به قدری فاجعه بار است که بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی بارها نسبت به شرایط اسف بار آن هشدار داده اند.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت غزه، بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 52489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha