نبرد سنگین در محورهای مختلف نوار غزه / هلاکت ۹ نظامی دیگر صهیونیست‌ها

در ادامه نبرد نیروهای مقاومت فلسطین با ارتش رژیم صهیونیستی، دستکم ۹ نظامی صهیونیست دیگر در ۲ عملیات جداگانه در نوار غزه کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رسانه‌های فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در منطقه «معن» در شرق استان «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند. «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست با سلاح خودکار و گلوله‌های «آر پی جی» در محور منطقه معن خبر داد.

«گردان‌های مجاهدین» شاخه نظامی «جنبش مجاهدین فلسطین» نیز گروهی از نظامیان و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را با راکت های کوتاه برد محورهای درگیری در شهر غزه هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی هم به شبکه خبری «المیادین» گفت: نظامیان صهیونیست به طور کلی از دو استان «غزه» و «شمال غزه» به منطقه «غلاف غزه» (شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه) عقب‌‍نشینی کرده‌اند اما هنوز در دو منطقه «توام» و «ابراج المقوسی» که گذرگاه امدادرسانی و پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و خیابان «دهم» حضور دارند. این خیابان و اطراف آن جدا کننده غزه از مرکز نوار غزه است.

این منبع آگاه افزود که نیروهای مقاومت، نظامیان حاضر در این دو محور را به خود مشغول و اجازه نمی دهند که آنها در آنجا موضع امنی برای خود بگیرند تا مجبور به عقب نشینی به‌ منطقه «نتساریم» در مرز نوار غزه شوند.

اردوگاه های «البریج»، «النصیرات»، «المغازی»، «المغراقه»، «حجر الدیک» در منطقه مرکزی نوار غزه نیز شاهد درگیری بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در سایه تداوم بمباران آنها است.

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که یکی از اعضای یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان تفتیش یک خانه کشته و با سایر اعضای این یگان درگیر شده است.

رزمندگان القسام همچنین یک گروه هشت نفری را در کمینی در مرکز منطقه بنی سهیلا در شرق شهر خانیونس به هلاکت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه در نود و دومین روز از حملات رژیم صهیونیستی در این منطقه اعلام کرد که تاکنون۲۲ هزار و ۷۲۲ نفر شهید و ۵۸ هزار و ۱۶۶ نفر هم مجروح شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر(اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 50887
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha