کاهش محسوس دما طی روزهای آتی در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فعال شدن یک سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران از آماده باش مدیریت بحران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران، اظهار کرد: سامانه‌های مذکور از اواخر وقت پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن ماه آغاز شده و تا صبح دوشنبه ۳۰ بهمن ماه تداوم خواهد داشت.

حامد یزدی مهر با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی باران و مه گرفتگی و کولاک در استان تهران افزود: به همه شهروندان ساکن در آبعلی، پردیس، دماوند، شمیرانات، لواسان و میگون توصیه می‌شود با توجه به احتمال لغزندگی معابر و جاده‌ها از ترددهای غیر ضروری به ویژه در در گردنه‌های برف گیر که با کاهش دید و مه گرفتگی مواجه می‌شوند، خودداری کرده و در صورت ضرورت بر تردد حتماً از همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در مسیرهای کوهستانی اطمینان داشته باشند چرا که در مواقع صدور هشدار احتمال اختلال در تردد و انسداد بعضی از مسیرها و ریزش بهمن و سقوط سنگ در این نواحی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به عدم صعود به ارتفاعات نیز هشدار داد و با بیان اینکه سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها نیز محتمل است، ادامه داد: از همه مردم می‌خواهیم از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا بپرهیزند و مسئولان مربوطه نیز نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها توجه ویژه داشته باشند.

وی در خصوص کاهش قابل ملاحظه دما نیز هشدار داد و گفت: ضروری است که مردم در خصوص تأسیسات و لوله‌های آبرسانی تمهیدات لازم را بیندیشند همچنین توجه ویژه‌ای نسبت به مدیریت حامل‌های انرژی داشته باشند.

یزدی مهر درباره سامانه دوم و مخاطره وزش باد شدید، نیز هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه در مواقع وزش شدید باد امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی پوشش گلخانه‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و عدم توقف در این مکان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ابلاغ هشدار به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی از همه عزیزان می‌خواهیم علاوه بر نیروی انسانی تجهیزات کامل و اورهال در اختیار داشته باشند تا بهترین خدمت رسانی به مردم انجام شود.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 52391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha