هشدار بارش برف و وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات تهران

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: فردا جمعه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طی امروز پنج‌شنبه (۵ بهمن) در ارتفاعات کشور بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق جمعه (۶ بهمن) فعالیت سامانه بارشی قوی همراه با بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود که حجم این بارش‌ها در زاگرس مرکزی زیاد و سنگین و در ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی کشور با شدت کمتری در جریان است.

در مناطق ذکر شده شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد و مه آلودگی موجود در این نواحی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است و می‌تواند منجر به انحراف از مسیر شود همچنین با توجه به برودت هوا و حاکمیت شرایط زمستانه، خطر سرمازدگی وجود دارد و وزش باد شدید در مناطق کوهستانی کشور با تشدید سوزباد و افت محسوس دما همراه است.

همه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، طبیعت‌گردی، دره‌نوری و اسکی مخاطره‌آمیز است، طی این روزها کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

طی امروز پنجشنبه در ارتفاعات شمال تهران وضعیت جوی ابری و مه‌آلود، به تناوب بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و احتمال بهمن پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه نیز اوایل روز نیمه‌ابری خواهد بود و با توجه به حجم برف تازه از روزهای قبل، در مسیرهای مستعد شرایط وقوع بهمن وجود دارد اما به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد شدید و از بعدازظهر بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 51619
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha