دعوای داخلی بر سر زورخانه / مهرعلیزاده: این چه وزیری است؟

محسن مهرعلیزاده از اقدام وزیر ورزش در قبول ریاست فدراسیون جدید تحت عنوان فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی انتقاد کرد و گفت: تشکیل این فدراسیون بر خلاف منافع ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نشست خبری محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در محل این فدراسیون برگزار شد.

مهرعلیزاده درباره راه اندازی فدراسیون جدید تحت عنوان فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی که وزیر ورزش نیز به عنوان رییس آن انتخاب شده است، گفت: عده‌ای اخیرا جمع شدند و این کار دست‌ساز و بی حاصل را انجام دادند. ۲۰ سال است مسئولان نظام همه گونه حمایت کردند تا این رشته اسم و رسم پیدا کند و حالا به ۸۵ عضو در جهان رسیده است. این کارشان یعنی نادیده گرفتن تمام هزینه ها و کارهایی که ۲۰ سال است در کشور انجام شده و این کار به سخره گرفتن عزم و اراده دولت و کشور در ۲۰ سال گذشته است. این اقدام بر خلاف مصالح ملی کشور است. یکی از نگرانی‌های اصلی ما این بود یک کشوری پیدا شود و این رشته را مصادره کند، حالا این کار مصنوعی و بر خلاف مصالح ملی اگر قرار باشد حتی ده درصد وقت ما را بگیرد به کشورهای رقیب کمک می کند تا آن ها هم مدعی این رشته شوند. مشخصا اگر در انجام این کار آقای وزیر ورزش که او را می شناسم و کارمند من بوده را نمی‌شناختم تردید می کردم این کار از سوی برخی کشورهایی بوده که رقیب ما بوده اند. افرادی که این اجلاس را برگزار کردند نه سواد و نه صلاحیت بررسی راهکارهای توسعه ورزش زورخانه ای را نداشتند.

وی با بر شمردن برگزاری مسابقات جهانی و قاره‌ای متعدد از سوی فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و دوره های بین المللی آموزشی طی ۲۰ سال گذشته، گفت: ما سالی نیست با همین جیب خالی حداقل ۶ تا ۱۰ رویداد برگزار نکنیم. وقتی چنین کار عظیمی شده بعد یک کشوری پیدا شود از این مزاحمت ها و کارهای برخی از این آقایان استفاده کند و این رشته را به نام خود کند. واقعا اگر برخی از این افراد را نمی شناختم به این نتیجه می رسیدم این‌ها ماموریت خاصی داشته‌اند که این کار را انجام داده‌اند.

مهرعلیزاده افزود: ۳ سال است مسابقه حضوری نداشتیم چون وزارت ورزش هیچ پولی به ما نداده است. امسال که صفر بوده، پارسال هم ۵ درصد حق واقعی ما را به حالت صدقه به ما داده است. سازمان برنامه و بودجه مبلغی را خارج از بودجه دستگاه ورزش برای ما تعیین کرده بود و قرار بود به وزارت ورزش بدهند تا آن ها به ما پرداخت کنند اما خدا شاهد است وزارت ورزش همین را هم نرفتند پیگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اجلاس اخیر ورزش زورخانه ای از او نیز دعوت شد یا خیر، گفت: نه دعوتی نکردند. همه کشورها برای برگزاری مسابقات از ما مجوز می گیرند آنوقت فدراسیون ملی ما بدون اجازه و مجوز مسابقه برگزار می‌کند. بعد دعوتنامه‌هایی به کشورها فرستاده‌اند که بالای آن آرم کمیته ملی المپیک است اما آقای مناف هاشمی به فدراسیون کتبا نامه زده شما حق انجام این کار را نداشته‌اید و بدون اجازه ما بوده است.

رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه‌ای، در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای داشتید که ریاست را به فرد دیگری بدهید و اینکه آیا ریاست شما مادام العمر است یا خیر، گفت: خیر. ریاست من ۴ ساله است و بر اساس رای گیری است.
مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که گفته می شود در اساسنامه فدراسیون جهانی عنوان شده روسای ورزش ایران در دوره های مختلف به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شوند و چرا در این سال ها ریاست به فرد دیگری به غیر از او نرسیده گفت: دوستان خیلی راحت دروغ می‌گویند. این حرف دروغ است. اساسنامه ما در سوییس ثبت شده است. مشخصا در آن آمده رییس دوره ۴ ساله دارد و مجمع او را انتخاب می کند. این را از مجمع باید بپرسید چرا به فرد دیگری رای ندادند. رییس این فدراسیون باید ایرانی باشد تا خط و خطوط آن تغییر نکند.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است برای منافع ملی از ریاست این فدراسیون کنار برود، خاطرنشان کرد: اینجا ارث پدری من نیست. من که آدم الافی نیستم اینجا بچسبم. شما هستید که جلسه جهانی سازی می‌گذارید؟ فدراسیون جهانی که ما هستیم. ما به رهبری هر ۶ ماه یکبار گزارش می‌دهیم که ببینند کار در چه وضعیتی است. فدراسیون ملی چه کاره است که فرصت ها و چالش های جهانی سازی می گذارد؟ آقای وزیر شما چه نظارتی بر وضعیت بودجه فدراسیون دارید که اکثر زورخانه ها بخاطر نداشتن پول تعطیل شده اند اما این ها با بودجه میلیاردی پول بلیط و هتل مهمانان خارجی را می دهند. بسیاری از افرادی که آوردند اصلا هیچ سبقه‌ای در این رشته ندارند. با این کارها این رشته را از بین می برند.

وی با اشاره به انتخاب وزیر ورزش به عنوان رییس فدراسیون جدید تحت عنوان فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی، گفت: من سال ها در دولت بوده‌ام. یک وزیر اگر حتی در یک سازمان دولتی دیگر بخواهد سمتی داشته باشد باید مصوبه مجلس را داشته باشد و حتی با دستور دولت هم نمی‌تواند. آنوقت وزیر ورزش چطور می تواند رییس یک NGO باشد؟ کار وزیر خلاف بوده است. من می توانم شکایت کنم و نهادهای نظارتی ورود کنند.

مهرعلیزاده درباره حضور کشورهای خارجی در این اجلاس گفت: مهمان تاجیکی که در این اجلاس حاضر شد گفت اصلا توقع این کار را نداشتم که چنین اقدامی صورت بگیرد. آذربایجان، بنگلادش، هند هم نیامدند. کنفدراسیون آسیایی ما به کلیه اعضا نوشت این دعوتنامه فیک است و کسی شرکت نکند. از طرف اعضای ما در کشورهای دیگر هیچ کس نیامد. برای یک مسافرت یک‌هفته ای مجانی به ایران معلوم است آدم پیدا می شود و می آیند. چند نفری که زمانی در فدراسیون ما پست داشتند با تماس آقای امیر حسینی که زمانی اینجا بود برای سفر مجانی آمدند. کسی که آمده مصاحبه کرده و از این تشکیلات گفته و اعلام کرده دبیر شده محکومیت کیفری دارد. نه اینکه اشتباها در کوچه کسی را با چاقو بزند نخیر در همین فدراسیون خلاف کرده و در فشافویه زندانی بوده است. این فرد اصلا نمی‌تواند پست بگیرد. او قبلا خطاهایی داشت که از این مجموعه بیرون شد. حالا چنین فردی را به عنوان دبیر خودشان انتخاب کرده اند.

مهرعلیزاده افزود: این کار جز هزینه کردن هیچ چیز برای نظام ندارد. این چه وزارتخانه ای است این چه وزیری است؟ از آن طرف میلیارد ها تومان پول می دهند و از کنار خیابان آدم جمع می کنند و برای تفریح به ایران می آورند. رییس آن هم وزیر ورزش است که کاملا این کار خلاف قانون است.

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: این را خطاب به وزیر ورزش می گویم، این کارشان ضد منافع ملی است. دوم تحمیل هزینه به دولت است و سوم اینکه مشکلات قانونی برای او و افراد دیگر دارد. وزیر ورزش به قدری کار دارد که نباید به این کار که غیر از وظایف سازمانی اوست برسد. امیدوارم این کارشان بخاطر مسائل سیاسی نباشد، آنوقت باید حرف هایی بزنیم و بگوییم که آقایان در حال خیانت به کشور هستند.

۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
کد خبر: 51601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha