حمله موشکی پاکستان به روستای مرزی ایران در سراوان/ مرگ ۷ غیرایرانی درحمله مرزی + تصاویر

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علیرضا مرحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، توضیح داد: ساعت ۴:۰۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: جزئیات و خبرهای تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر پاکستان در بیانیه‌ای رسمی نوشت که پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم، پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود.

این بیانیه می‌افزاید: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

بنا بر این گزارش همچنین مدیرکل راهداری سیستان و بلوچستان اعلام کرده است مبادلات تجاری و صادرات کالا طبق روال گذشته از پایانه مرزی میرجاوه بدون هیچ گونه وقفه‌ای در حال انجام است روز گذشته شاهد تردد ۴۵۰ دستگاه کامیون در این پایانه مرزی و مهم بودیم و این ترددها از ساعات اولیه بامداد امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش مهر روز گذشته در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، طرفین درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار کرد: جریان موسوم به جیش العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد امنیت ایران بارها توسط این گروهک تروریستی ایرانی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بارها مسئولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است.

امیرعبداللهیان افزود عملیات ضد تروریستی اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علیه این گروهک تروریستی ایرانی بوده و هیچیک از اتباع پاکستانی در این عملیات مورد حمله قرار نگرفته‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم گفت‌وگو، اتفاق نظر و همکاری طرفین در موضوعات دوجانبه، از جمله موضوع گروه‌های تروریستی را مهم ارزیابی و با اشاره به گفتگوهای فراوان صورت گرفته میان مسئولان نظامی و امنیتی دو کشور، ابراز امیدواری کرد، تبادل نظرها در مسیر درست روابط دو کشور و در راستای همکاری‌های قوی‌تر امنیتی تداوم یابد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگو با اشاره بر آرمان‌های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم تاکید کرد، امنیت ایران نیز امنیت پاکستان است و هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.

وی همچنین حوزه‌های فراوان همکاری دو کشور را برشمرد و از طرف ایرانی خواست تا اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را در راستای همکاری‌های مشترک دو کشور در اختیار پاکستان قرار دهد.

درگیری مرزبانان با تیم تروریستی در مرز بلوچستان/ کشف فیتیله‌های انفجاری و تله انفجاری پدالی

فرمانده مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه و انهدام تیم تروریستی که برای اقدامات خرابکارانه قصد ورود به داخل کشور را داشتند، توسط مرزبانان در مرزهای جنوب‌شرق کشور خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: روز گذشته یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه را داشت با هوشیاری مرزبانان هنگ مرزی «جکیگور» در درگیری مسلحانه، تبادل آتش سنگین و مقابله جانانه از ورود آنها به کشور ممانعت به‌عمل آمد.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: در این درگیری یک نفر از عناصر گروهک تروریستی به هلاکت رسید و دو نفر دیگر مجروح و متواری شدند که تلاش مرزبانان انتظامی برای دستگیری آنها در منطقه ادامه دارد.

وی گفت: از این گروهک تروریستی یک دستگاه خودرو توقیف و مقادیر قابل‌توجهی سلاح و مهمات و فیتیله‌های انفجاری و لوله‌ای، نارنجک دستی، تله انفجاری پدالی، مواد منفجره و یک قبضه آرپی‌جی به‌همراه مهمات مربوطه کشف شد.

ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان شد

در پی حمله صبح امروز از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک مقام آگاه اعلام کرد: ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

حمله پهبادی و موشکی پاکستان به سراوان: تعدادی زخمی شدند (تصاویر)

حمله پهبادی و موشکی پاکستان به سراوان: تعدادی زخمی شدند (تصاویر)

بقایای موشک پاکستانی در سراوان (عکس)

حمله موشکی پاکستان به روستای مرزی ایران در سراوان/ مرگ ۷ غیرایرانی درحمله مرزی + تصاویر

حمله موشکی پاکستان به روستای مرزی ایران در سراوان/ مرگ ۷ غیرایرانی درحمله مرزی + تصاویر

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 51347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha