پاکستان سفیر خود را از تهران فراخواند

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان سفیر خود را از ایران فراخواند، اسلام‌آباد حمله به خاک خود را غیرقانونی می‌داند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که تصمیم خود برای فراخواندن سفیرش از تهران را به دولت ایران اعلام کرده است و سفیر تهران در اسلام‌آباد نیز که به ایران سفر کرده است، ممکن است در نتیجه این تحولات به پاکستان بازنگردد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دولت ایران درباره تصمیم خود مبنی بر فراخواندن سفیر اسلام‌آباد در تهران اطلاع داده است.

در این بیانیه آمده است: ما این پیام را به دولت ایران منتقل کرده‌ایم. ما همچنین به آن‌ها اطلاع داده‌ایم که پاکستان تصمیم گرفته است سفیر خود از ایران را فرابخواند و سفیر ایران در پاکستان نیز که در حال حاضر به ایران سفر کرده است، ممکن است فعلا به محل ماموریت خود بازنگردد. ما همچنین تصمیم گرفته‌ایم که تمامی دیدارهای عالی‌رتبه را که در حال حاضر در جریان هستند یا میان پاکستان و ایران برای روزهای آتی برنامه‌ریزی شده بودند را لغو کنیم.

وزارت امور خارجه پاکستان حملات موشکی علیه مقر تروریست‌های «جیش‌‎العدل» در منطقه بلوچستان در جنوب غربی پاکستان را منتسب به ایران دانسته و اعلام کرد که این حملات را «بی‌دلیل و نقض آشکار استقلال پاکستان توسط ایران می‌داند» و همچنین این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اهداف و اصول منشور سازمان ملل می‌داند.»

اسلام‌آباد گفت که این «اقدام غیرقانونی، کاملا غیرقابل قبول است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.»

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 51318
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم ایران IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      خوش از باغی که روباه ازش قهر کند ....ما رابطه با یک کشور که تروریست ها را در دل خود جا داده است می خواهیم چکار ....پاکستان بابت کشته شدن نظامیان ما و شهید شدن اتباع افغانستان و سایر هموطنان ما باید به ما غرامت بدهد ...آقای رییسی باید قاطعانه با پاکستان برخورد کند و مرز را روی آنان ببندد و بشدت آرامستان را کنترل کند مماشات با این تروریست های فرصت طلب دیگر بس هست .