انتخابات آمریکا یک نمایش صحنه سازی شده است

رئیس دومای دولتی روسیه گفت: انتخابات در آمریکا «یک نمایش صحنه سازی شده بین دو حزب» است که در واقع توسط نخبگان آمریکایی کارگردانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه معتقد است، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا "یک نمایش صحنه سازی شده بین دو حزب" است که نخبگان پشت آن ایستاده و برای نامزدهای خود می‌جنگند، در حالی که چنین روند انتخاباتی مدتهاست که دیگر مفید بودن خود را از دست داده است.

رئیس پارلمان سفلی روسیه که شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پاسخ به سئوالی در این باره، با یادآوری این مطلب که او شخصاً روند انتخابات در ایالات متحده را دنبال نمی‌کند، گفت: «بله، این انتخابات را می‌توان در واقع یک نمایش به عنوان نمونه‌ای از دموکراسی آمریکایی نامید. علاوه بر اینکه، آنها (آمریکایی‌ها) پیشنهاد می کنند تا به آن به عنوان یک استاندارد دموکراسی نگاه شود. من فکر نمی کنم که انتخابات در آمریکا، یک استاندارد باشد. »

والودین توضیح داد: «برخلاف روسیه، جایی که انتخابات مستقیم و بر اساس یک سیستم چند حزبی است، در ایالات متحده فقط ۵۳۸ انتخاب کننده خاص رئیس جمهوری آینده این کشور را انتخاب می‌کنند و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، اکنون قرن‌هاست که فقط دو نامزد را به مردم آمریکا پیشنهاد می دهند، و با این وجود، این سیستم "به عنوان اوج دموکراسی" به جهان معرفی شده است. خود سیستم رأی گیری در این کشور هم می تواند از چهار تا ۴۵ روز طول بکشد و در سال جاری، بیش از ۷۰ درصد رأی دهندگان زودهنگام رأی دادند. »

رئیس دومای روسیه ادامه داد: «بنابراین، همه آنچه که ما بر روی صفحه‌های تلویزیونی می بینیم، تنها یک نمایش صحنه سازی شده بین دو حزب است که نخبگان پشت آن قرار دارند و هر یک برای پیروزی کاندیدای خود می‌جنگند. »

به گفته وی، همه دیگر درک می‌کنند که چنین رویکردهایی بیش از عمر مفیدشان وجود داشته و دیگر باید منسوخ شوند.

این سیاستمدار تأکید کرد که سیستم دو حزبی تفاوت زیادی با یک سیستم چند حزبی دارد، در حالی‌که در ایالات متحده احزاب سیاسی دیگر مجاز به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیستند.

والودین، سیستم انتخاباتی در روسیه را "شفاف‌تر، موثرتر و مشروع‌تر" ارزیابی کرده و از مقامات واشنگتن خواست تا در زمان برگزاری انتخابات، سعی نکنند نحوه برگزاری آن و سیستم حزبی را به روسیه آموزش دهند.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 5131
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha