جزییات یک کلاهبرداری بزرگ در اینستاگرام

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش تبلت ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و اعلام کرد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش تبلت از بنده کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی مشغول جست جو بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از تبلت‌های باکیفیت و جدید با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور یک تبلت خریداری کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم را در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

جزییات یک کلاهبرداری بزرگ در اینستاگرامسرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در روند رسیدگی پرونده و ارزش مالی حدود پنج میلیارد ریال افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش تبلت با قیمت مناسب مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 50942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha