فیس‌بوک مأمن کلاهبرداران معرفی شد / شرکت متا کلاهبرداری آنلاین را جدی نمی‌گیرد

نمایندگان پارلمان انگلیس متا را متهم کرده اند که مشکل کلاهبرداری آنلاین در پلتفرم هایش را جدی نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پرس اسوسیشن، پس از آنکه نمایندگان صنعت بانکداری اعلام کردند بیشترین کلاهبرداری هایی که مشاهده می کنند از پلتفرم های متا آغاز شده، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام تحت تحقیق دقیق کمیته منتخب امور داخلی انگلیس(Home Affairs Select Committee) قرار گرفته است.

پل دیویس مدیر جلوگیری از جرایم مالی در TBS در این باره به کمیته مذکور گفت : فیس بوک مکان اصلی شروع کلاهبرداری‌ها است. طرح های مجرمانه جعل هویت و سرمایه گذاری جعلی از شایع ترین انواع کلاهبرداری از مشتریان بانکی است. او در این باره گفت: در خصوص کلاهبرداری های گفته شده ، که به عقیده من موارد اصلی هستند، حدود ۸۰ درصد آنها از شبکه های اجتماعی آغاز می شوند. البته صادقانه، وقتی می گویم شبکه اجتماعی، باید بگویم که بیشتر این کلاهبرداری ها از کانال هایی آغاز می شوند که به یک شرکت خاص یعنی متا تعلق دارند. فیس بوک هیچ کانال پرداختی ندارد.

در مقابل فیلیپ میلتون مدیر سیاست گذاری عمومی در بخش کلاهبرداری در شرکت متا به کمیته گفت: این شرکت با چنین چالشی بسیار جدی برخورد می کند.

او در ادامه افزود: ما از سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ میلیارد دلار درباره حفظ ایمنی و امنیت هزینه کردیم و این روند کند نشده است. ما فقط در سال گذشته ۵ میلیارد دلار صرف این چالش کردیم. هم اکنون ۴۰ هزار نفر درسراسر شرکت برای حفظ ایمنی و امنیت فعالیت می کنند که نیمی از این افراد به طور مستقیم محتوا را بررسی می کنند. بنابراین ما سرمایه گذاری قابل توجهی برای جلوگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری می کنیم.

از سوی دیگر تیم لاتون یکی از اعضای کمیته و نماینده پارلمان عضو حزب محافظه کار گفت: ۵ میلیارد دلاری که متا مدعی است سال گذشته صرف ایمنی و امنیت شده معادل کمتر از ۴ درصد درآمد سالانه شرکت بوده و رقم بسیار بالایی نیست.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
کد خبر: 52213
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha