شرکت‌های فناوری باید به قربانیان کلاهبرداری آنلاین غرامت دهند

یکی از قانونگذاران انگلیسی معتقد است شرکت های بزرگ فناوری با پلتفرم های آنلاین حاوی تبلیغات کلاهبردارانه، باید خسارت کاربران را بازپرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، یکی از قانونگذاران انگلیسی معتقد است شرکت های بزرگ فناوری با پلتفرم‌های آنلاین حاوی تبلیغات کلاهبردارانه، باید خسارت کاربران را بازپرداخت کنند. این در حالی است که کلاهبرداری آنلاین در سراسر انگلیس بیش از پیش گسترده شده است.

مل استراید، رئیس کمیته خزانه داری پارلمان در این باره می گوید: در حالی که بانک ها خود را برای یک قانون داوطلبانه بازپرداخت هزینه به دسته ای از قربانیان کلاهبرداری آماده کرده اند که به اندازه کافی از خود در فضای آنلاین مراقبت می کنند، قوانین کافی برای نظارت بر شبکه های اجتماعی و وب سایت های دیگری که قربانیان در آنجا فریب داده می شوند، وجود ندارد.

او در ادامه افزود: پلتفرم های آنلاینی که چنین محتوایی را منتشر می کنند، تلاش کافی برای از بین بردن آن از خود نشان نمی دهند و از سوی دیگر سود مالی دریافت می کنند زیرا به درآمد تبلیغات دسترسی می یابند.

سازمان «Tech UK» که نماینده شرکت های بزرگ فناوری از جمله فیس بوک، توئیتر و مایکروسافت در انگلیس است، از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

اظهار نظر استراید در حالی بیان می شود که کمیته خزانه داری پارلمان انگلیس یافته هایی از یک گزارش درباره جرائم اقتصادی را منتشر کرد. در این گزارش از دولت خواسته شده بود تا به طور جدی اجبار پلتفرم های آنلاین به بازپرداخت خسارت قربانیان را بررسی کند.

این گزارش اشاره می کند Tech UK در ماه دسامبر اعلام کرده بود فیس بوک، توئیتر و مایکروسافت، تعهد کرده بودند سرویس های مالی تبلیغ کنندگان را ملزم به دریافت اجازه از مرجع راهبرد امور مالی انگلیس می کند. پیش از آن نیز گوگل، تیک تاک و آمازون اقدامات مشابهی انجام داده بودند.

اما در گزارش اشاره شده هیچ بازه زمانی مشخصی برای انجام این تغییرات مشخص نشده و بقیه پلتفرم های آنلاین نیز از آن پیروی نکرده اند.

این درحالی است که انگلیس به مرکز کلاهبرداری های بانکی در جهان تبدیل شده است. رویترز در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی طی گزارشی اعلام کرد طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۷۵۴ میلیون پوند (معادل یک میلیارد دلار) سرقت شده که نسبت به همین بازه از ۲۰۲۰ میلادی ۳۰ درصد بیشتر است.

۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 24672
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha