نشت سرمایه از بورس در روز ریزش شاخص‌ها

در معاملات روز یکشنبه دهم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۶ هزار و ۵۹۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و ۳۱۹ واحدی در رقم ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس با افت ۶۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۳ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۲۶۸ واحد رسید.

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۳۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد دی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۳۸ میلیارد تومان بود. پس از دی، نمادهای تمحرکه، وغدیر، ذوب و ملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وتوس، نیان، وبصادر، غشصفا و خنصیر تعلق داشت.

021010

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، فملی و کگل نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل البرز، خودرو و کاما از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، خاور و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای ساوه، مادیرا و ثپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خزامیا بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و خنصیر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز ثپردیس، کرمان و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۸ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۰ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان بود که ۵۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان رسید.

021010

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد ثپردیس بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۱۲ میلیارد تومان بود.

پس از ثپردیس، وبصادر بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خنصیر و ثشرق در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبصادر با تعداد ۳۸۳ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۱۷ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد حفارس و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۵۴ نماد صف خرید داشتند و ۳۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳ درصدی به ۲۹۴ میلیارد تومان رسید.

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 50693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha