بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن پلکانی می شود

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: یکی از اتفاقات خوشحال‌کننده تغییر روند پرداخت اقساط از حالت یکسان به پلکانی است. با توجه به شناخت از متقاضیان و مشکلات آنان در پرداخت اقساط با اجرایی شدن آن فشار کمتری به مردم وارد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد"محمدرضا اسماعیلی" در گفت و گو با برنامه "روی خط اقتصاد" درباره پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن افزود: این پرداختی از ابتدای سال آغاز و صرف پروژه ها شده که حاصل آن تحویل خانه به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه برخی از این خانه ها در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده و بخشی دیگر قالب مسکن مهر است، خاطرنشان‌کرد: دولت در تلاش است تا در اسرع وقت پروژه های حمایتی را به سرانجام برساند.
اسماعیلی ادامه‌داد: در تلاشیم تا پروژه ملی نهضت مسکن را به نتیجه برسانیم، زیرا موضوع قانون است.

وی اضافه کرد: از زمانی که صندوق ملی مسکن به عملیات تامین ملی نهضت ملی اضافه شده، ۲ اتفاق بزرگ تسریع در تحویل واحدهای آمده شده و تاثیر مثبت بر بازار مسکن رخ داده است.
رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن عنوان‌کرد: اگرچه وضعیت فعلی از نظر التهاب قیمت راضی کننده نیست و تلاش خود را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهیم داد، اما در مقایسه با ماه های گذشته شاهد تورم منفی در حوزه مسکن هستیم.
وی افزود: روند تورمی منفی خیلی خوشحال‌کننده و امیدوار کننده است، اما در کنار این موضوع مسکنی را باید بسازیم که متناسب با نیاز مردم باشد. در غیر این صورت مسکن ساخته شده خالی خواهد ماند.

اسماعیلی اضافه‌کرد: ساخت مسکن دارای عملیات چند لایه بوده و شامل ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و مهندسی است که باید به آنها توجه شود.
وی بیان‌داشت: خدمات نظام بانکی به عملیات ساخت مسکن را باید به دو بخش سیاستگذاری‌های پول و اعتبار و بانک های ناهمراه تقسیم کرد. اتفاقات خوبی در بخش نخست رخ داده و از بانک مرکزی بابت کاهش نرخ سود مشارکت سپاسگزاریم. افزایش میزان تسهیلات در این قالب رقم خورد.

۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 50514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha