چند نفر در تهران می‌توانند مسکن ملی بگیرند؟

استاندار تهران به فرمانداران و شهرداران جهت تمرکز بر نوسازی بافت‌های فرسوده‌ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، استاندار تهران امروز در جلسه شورای مسکن و همچنین ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار کرد: جلسه شورای مسکن به صورت دوره‌ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب مورد انتظار برگزار می‌شود.

علیرضا فخاری ادامه داد: سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار واحد است، البته تعداد متقاضیان ۱ میلیون نفر است که از این سهم؛ ۳۴۰ هزار واحد در دست اقدام است که با احتساب آمار ۴۱ هزار واحدی حوزه بازآفرینی است.

استاندار تهران با تاکید بر فرمانداران و شهرداران جهت نوسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد: در طرح نهضت ملی از لحاظ برنامه و سقف عقب ماندگی نداریم، اما استان تهران در کلیات امر با یک سری محدودیت‌ها به لحاظ کمبود زمین و شیب تند منحنی اراضی شمالی استان و همچنین کاربری‌ها در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب مواجه است.

فخاری گفت: عمدتا این کاربری‌ها، کشاورزی است که به دلایلی چون فقدان منابع آبی و حتی تفکیک اراضی به قطعات کوچک‌تر، قابلیت لازم را برای کشاورزی ندارند و باید در تصمیمات مناسب و جدید در بارگذاری‌های آتی در سطح استان تهران در نظر گرفته شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با لحاظ کردن این موارد، می‌توان شهرهای منفصل از شهر تهران و شهرستان‌ها یا به عنوان الحاقی جدید به بخشی از شهرستان‌ها منظور کنیم که در آینده پیش‌بینی لازم برای چیدمان جمعیت در سطح استان تهران در برنامه داشته باشیم.

بر اساس این گزارش ؛ در این جلسه دو طرح از جمله ضرب الاجل ۱۰ روزه به پیمانکاران طرح ۱۴۵ هکتاری شهر جدید پرند برای شروع به کار و همچنین تامین اراضی نهضت ملی مسکن از طریق بخش خصوصی مصوب شد.

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 48103
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha