چند درصد ایرانی‌ها باسوادند؟ + آمار جدید

به گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، در ابتدای انقلاب در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۷ درصد باسواد داشتیم اما امروز وضعیت سواد در این گروه سنی ۹۸ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هفته گذشته در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای انقلاب در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۷ درصد باسواد داشتیم، اما امروز وضعیت سواد در این گروه سنی ۹۸ درصد است و فاصله بین باسوادی زنان و مردان به ۶ درصد و اختلاف در مناطق شهری و روستایی نیز به ۱۱ درصد رسیده است.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته رشد باسوادی در دنیا ۱۸ درصد و در ایران ۵۰ درصد بود و ۲.۵ برابر دنیا شتاب در روند باسوادی داشتیم.

به گفته علیرضا عبدی، اتفاقات گام نخست نهضت سوادآموزی با ماموریت خواندن و نوشتن برای ایرانیان آغاز شد و با توجه به گام دوم انقلاب، ما هم گام دوم در نهضت را طراحی کردیم.

عبدی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه یک بند هم برای نهضت سوادآموزی آمده است، گفت: آموزش و پرورش مکلف است اساسنامه نهضت سوادآموزی مصوب سال ۶۳ را با هدف ریشه کنی سواد و ارتقای سواد تدوین کند و براین اساس شاهد تعریف جدید از سواد با نگاه توسعه تعمیق و سواد جدید هستیم.

وی یادآور شد: براین اساس نهضت سوادآموزی از متصدی به تنظیم‌گر تبدیل خواهد شد.

۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
کد خبر: 50421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha