اتفاقات مهم در مجمع کمیته ملی المپیک/ وزیر نیامد، صدای دبیر قطع شد!

مجمع عمومی و سالانه کمیته ملی المپیک با حضور رییس کمیته ملی المپیک آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مجمع عمومی و سالانه کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه‌شنبه) در محل کمیته ملی المپیک آغاز شد.

پس از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، این اولین مجمع سالانه در زمان ریاست محمود خسروی وفا محسوب می‌شود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان تاکنون در مجمع حضور نیافته است.

زهرا اینچه درگاهی، رییس پیشین فدراسیون ژیمناستیک در مجمع حضور داشت.

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اواخر اسفند سال گذشته برگزار شد و عابد حقدادی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما این انتخابات با توجه به روند انتخابات یعنی اعلام نشدن صلاحیت اینچه درگاهی و خروج طرفدارانش مورد تایید فدراسیون جهانی قرار نگرفت و هنوز هم فدراسیون جهانی حقدادی را به عنوان رئیس این فدراسیون قبول ندارد. از این روکمیته ملی المپیک برای به وجود نیامدن مشکل، اینچه درگاهی را برای حضور در مجمع کمیته ملی المپیک دعوت کرد و او هم در این نشست حضور پیدا کرد.

اتفاقات مهم در مجمع کمیته ملی المپیک/ وزیر نیامد، صدای دبیر قطع شد!

روسای فدراسیون‌های عضو مجمع، اعضای هیات اجرایی و نماینده ورزشکاران داوران و مربیان در مجمع حاضر هستند.

محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک در آغاز این جلسه بیان کرد: اولین مجمع بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک است و خوش آمدید. کیومرث هاشمی جلسه فوری برایش پیش آمده است و ماموریت دارد آنجا برود اگر بتواند آخر مجمع خودش را می‌رساند. از کسانی که در گذشته در کمیته ملی المپیک زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. در این یک سال که کار را شروع کردیم، با انگیزه کار کردیم و هیات اجرایی هم دنبال کار هستند.

او ادامه داد: با این تیم هیات اجرایی کار را شروع کردیم که باعث شد با انرژی کار کنم و کار برایم سخت‌تر شده است. امیدوارم رو سفید بیرون بیاییم و کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

وضعیت بودجه کمیته ملی المپیک از شش ماه اول تا دوم ۱۴۰۱

در ادامه مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مجمع بیان کرد: شش دستور جلسه رسمی داریم و چند موضوع هم در انتها در مورد آن بحث می‌کنیم. کمیته ملی المپیک در حالی با ریاست و هیات اجرایی جدید کار خود را آغاز کرد که شرایط از لحاظ ساختاری و بودجه‌ای مشخص بود. ما ۲۳۹ میلیارد تومان بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۱ داشتیم و دوستان در شش ماه اول سال آن را توزیع کردند. در شش ماه دوم بودجه ما به سقف ۸۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاخص‌های بودجه فدراسیون‌ها در ۱۰ جلسه بررسی شد. ما ۲۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم. ۲۰ میلیارد تومان برای مربیان و خرید تجهیزات پرداخت شد و ۳۰ میلیارد تومان هم در اختیار رییس کمیته ملی المپیک بود تا براساس ضرورت و اولویت توزیع کند. ما بودجه‌هایی هم از دستگاه‌های دیگر گرفتیم؛ برای نمونه ۲۳ میلیارد تومان شهرداری تهران داد.

او ادامه داد: شرکت اقتصادی کمیته ملی المپیک توسط مجمع قبل منحل شده بود که الان احیا شده و برای سال بعد فعالیت خود را آغاز می‌کند. گزارش حسابرس مهم‌ترین بحث است و در هیات اجرایی نیز به تصویب رسیده است‌.

اتفاقات مهم در مجمع کمیته ملی المپیک/ وزیر نیامد، صدای دبیر قطع شد!

آخرین وضعیت تصرف زمین کمیته ملی المپیک در اشرفی اصفهانی

هاشمی در مورد زمین کمیته ملی المپیک در اشرفی اصفهانی بیان کرد: این زمین معارض داشته است و تیم حقوقی کار را دنبال کردند و معارض را محکوم کردیم. از طرفی برای این که ارزش افزوده بیش‌تری در کمیسیون ماده ۵ داشته باشیم دنبال پروانه ساخت هستیم و پروانه ساخت بگیریم. ارزش ملک از ۶۰۰ میلیارد به هزار میلیارد افزایش پیدا می‌کند. از آن‌جا که معارض مجد پیگیر بود با هماهنگی شهردار منطقه ۲، در حال دیوار کشی هستیم تا زمین در اختیار قطعی کمیته ملی المپیک قرار بگیرد.


احیای شرکت اقتصادی کمیته ملی المپیک

وی در مورد انحلال و احیای شرکت اقتصادی کمیته ملی المپیک گفت: بر اساس مصوبه آخرین مجمع، کمیته اقتصادی در شهریور ۱۴۰۱ منحل شده بود اما با پیگیری رییس کمیته ملی المپیک و پس از برگزاری جلسات زیاد با دستگاه‌های نظارتی اجازه دادند این شرکت در راستای اهداف کمیته، کارهای اقتصادی را انجام دهد و حکم سال ۱۴۰۲ بر احیای آن بوده است. الان حکم قطعی ابلاغ شده و اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بعد از مجمع امروز و کسب اجازه از اعضای مجمع، معرفی می‌شود.

لباس کاروان در هانگژو حاشیه نداشت

هاشمی در مورد عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: بازی‌های آسیایی هانگژو در شرایطی برگزار شد که به‌خاطر کرونا کشور تحت شعاع قرار گرفته بود و بازی‌ها هم یک سال به تعویق افتاد. پرچمداران کاروان آقای فروغی و خانم کیانی بودند. برای اولین‌بار در حوزه لباس و مباحث کاروان حاشیه‌ای نداشتیم یا حاشیه‌ها کم بود. بیش از ۳۰ جلسه با کادر مربیگری رشته‌ها و ۳۴ جلسه با روسای فدراسیون‌ها داشتیم. پنج جلسه ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر وقت برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کیومرث هاشمی داشتیم. تعدادی از فدراسیون‌ها سرپرست داشتند و کار هماهنگی سخت بود. پیش‌بینی اولیه در کمیسیون فرهنگی مجلس ۵۴ مدال بود؛ ۱۴ طلا، ۱۵ نقره و ۲۵ برنز که تغییر چندانی نداشتیم. ما باید تلاش کنیم در دوره‌های آتی جایگاه ایران رو به بالا رفتن باشد. ما رشته‌ای که عالی بود را در هانگژو نداشتیم.

هیچ رشته‌ای در هانگژو عالی نبود!

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک عملکرد رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو در چهار گروه تقسیم‌بندی شد و چون هیچ رشته‌ای در گروه عالی قرار نگرفت بنابراین از خیلی خوب تقسیم‌بندی انجام شد.
خیلی خوب: کشتی، والیبال، صخره نوردی، شطرنج، ووشو، کوراش و ژیمناستیک
خوب: دوومیدانی، کاراته، اسکیت، تنیس روی میز و دوچرخه‌سواری
متوسط: تکواندو، وزنه‌برداری، کبدی، شمشیربازی و قایقرانی
انتظار نتیجه بهتر: در گروه چهار دو تحلیل وجود داشت برخی معتقد بودند که آن‌ها ضعیف هستند اما با جمع‌بندی که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با نگاه به آینده آن‌ها را به عنوان رشته‌های دور از انتظار یاد کنیم. این رشته‌ها شامل تیروکمان، بوکس، سوارکاری، تیراندازی، بسکتبال، بدمینتون، جودو، جوجیستو، فوتبال، تنیس، شنا و شیرجه، هندبال بودند.

دبیر با تاخیر آمد

علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی با یک ساعت تاخیر به مجمع آمد ولی قربانی، رییس فدراسیون تیراندازی در مجمع حاضر نشد.

جادوگری برای پیش‌بینی مدال در المپیک پاریس

مهدی علی‌نژاد، کارشناس خبره در مورد پرداخت حقوق ورزشکاران و نحوه دادن امتیاز سوال و بیان کرد: اگر قرار است به ورزشکاران حقوق یکسان ندهیم باید یا آینده‌نگر باشیم یا گذشته‌نگر. از الان بخواهیم بگوییم چه کسی طلا، نقره و برنز می‌گیرد غیر از کار کارشناسی، جادوگری می‌خواهد چون رقیبان هم خیلی مشخص نیستند. اگر قرار است شاخصی بگذاریم که متفاوت پول بدهیم، گذشته را ببینیم و من نگران اختلافات داخل فدراسیون‌ها هستم و این که بین خود بچه‌ها اختلاف ایجاد می‌کند.

علی نژاد در مورد حقوق‌های دوره گذشته به المپیکی‌ها گفت: خرداد ۹۸ تصمیم گرفتیم که حقوق ۵ میلیونی پرداخت شود و شرایط با الان از لحاظ اقتصادی خیلی تفاوت داشت. این که حقوق افزایش پیدا کرده است. اتفاق خوبی است.

خسروی وفا هم پاسخ داد: شاخص‌های پرداخت حقوق‌ها را در هیات اجرایی دوباره مجدد بررسی می‌کنیم.

انتقاد دبیر از ورود دادگاه حکمیت ورزش به مسائل فدراسیون‌ها/ صدای خسروی وفا قطع شد

در ادامه مجمع سالانه کمیته ملی المپیک، فروتن، رییس کمیسیون اخلاق پیشنهاد مرکز حکمیت و داوری ورزش را مطرح کرد و گفت: ما احساس کردیم که این خلا در ورزش کشور وجود دارد و آن را با خسروی وفا مطرح کردیم و ایشان گفتند این بحث را در جلسه مطرح کنید. وجود این مرکز در ورزش مغفول مانده است. در ٩ کشور این مرکز تاسیس شده است، در ایران هم پیشنهاد شده این مرکز با همکاری فدراسیون‌ها تشکیل شود. اساسنامه هم سه ماه بعد از تشکیل توسط هیات اجرایی بررسی و تصویب شود.

علیرضا دبیر نسبت به این مساله انتقاد کرد و گفت: جای مطرح کردن این موضوع در این‌جا نیست، اساسنامه هم نباید در هیات اجرایی بررسی شود، خواهشم این است اصلا اینجا مطرح نشود، فدراسیون‌ها خودشان کمیته انضباطی دارند، چرا هر کسی قدرت دارد می‌خواهد قدرتش را بیش‌تر کُند.

در ادامه محمود خسروی وفا نسبت به صحبت‌های دبیر اقدام به توضیح کرد اما مانیتورهایی که تصاویر مجمع را پخش می‌کردند و صدا قطع شد. هادی ساعی نیز در ادامه صحبت کرد اما میکروفن او هم قطع بود.

زهرا اینچه درگاهی در مورد ورود کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک به مسائل فدراسیون‌ها گفت: با پیشنهاد آقای دبیر موافق هستم؛ ورود کمیسیون اخلاق به فدراسیون‌ها به این شکل نیست. هر فدراسیون کمیسیون اخلاق داشته باشد و کمیسیون اخلاق هر فدراسیون در صورت لزوم با کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک در ارتباط باشد.

اسامی دیگر اعضای مجمع غیر از روسای فدراسیون‌ها به شرح زیر است:

کارشناسان خبره: نصرالله سجادی، مهدی علی‌نژاد، فریبا محمدیان و مریم کاظمی‌پور

نماینده داوران و مربیان: سیمین رضایی از تنیس روی‌میز و محسن نصراصفهانی از تیراندازی

نماینده باشگاه‌ها: مجموعه ورزشی نفت و دانشگاه آزاد

نماینده ورزشکاران: محمد باقری‌معتمد، احسان حدادی، محمد بیداریان، زهرا نعمتی، ثریا آقایی و ذبیح‌الله پورشیب.

اتفاقات مهم در مجمع کمیته ملی المپیک/ وزیر نیامد، صدای دبیر قطع شد!

قطع شدن صدای دبیر و ساعی برای خبرنگاران

در مجمع سالانه کمیته ملی المپیک، قطع شدن صحبت‌های علیرضا دبیر و هادی ساعی موجب شد تا نمایندگان رسانه‌ها متوجه نشوند که آن‌ها چه انتقاداتی نسبت به تاسیس دادگاه حکمیت ورزش دارند.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در محله کمیته ملی المپیک در حال برگزاری است. در بخشی از این مجمع در مورد تاسیس دادگاه حکمیت ورزش و ورود آن به مسائل فدراسیون‌ها صحبت شد که علیرضا دبیر منتقد این مساله بود و معتقد بود نباید قدرت را از فدراسیون‌ها گرفت و خودشان کمیته انضباطی دارند.

زمانی که خسروی وفا قصد داشت پاسخ دبیر را بدهد صدای او به طور ناگهانی قطع شد تا پاسخ خسروی وفا را رسانه‌ها متوجه نشوند. هم‌چنین هادی ساعی هم صحبت کرد که صدای او هم قطع شد.

پس از توضیحاتی که فروتن، نماینده سازمان بازرسی داد مجددا دبیر خواست صحبت کند اما باز هم صدای علیرضا دبیر قطع شد و نمایندگان رسانه‌ها متوجه صحبت‌های دبیر نشوند. پس از دبیر هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو هم مجدداً درخواست کرد صحبت کند و این قطع شدن صدا برای ساعی هم اتفاق افتاد. در نهایت هم تصویر وبینار مجمع که خبرنگاران حاضر از آن طریق مجمع را دنبال می‌کردند قطع شد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌ها در محلی جدا از مجمع کمیته ملی المپیک مستقر هستند و از طریق مانیتور مجمع را پوشش می‌دهند.

پولادگر نیامد و رییس کمیسیون اخلاق رفت

در حالی که وزیر ورزش به علت جلسه فوری در مجمع حضور نداشت، محمد پولادگر هم که کارشناس خبره بود در مجمع حضور نداشت.

گفته می‌شود فروتن رییس کمیسیون اخلاق نسبت به نقدهایی که به طرح دادگاه حکمیت ورزش شد، دلخور شد و مجمع را ترک کرد.

۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 49822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha