کمک هزینه ۳۵۰ میلیونی برای گرفتن سهمیه المپیک

کمیته ملی المپیک برای حضور رشته‌ها در مسابقات کسب سهمیه المپیک کمک مالی را به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کند که مبلغ کل آن بستگی به تعداد شانس سهمیه در هر رشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در فاصله ۹ ماه مانده تا آغاز بازی‌های المپیک پاریس، ورزش ایران جدی‌تر وارد فضای کسب سهمیه المپیک شده‌ است و حداکثر تا خرداد سال آینده باید سهمیه‌های ایران قطعی شود. در این میان یکی از مسائلی که همیشه فدراسیون‌ها مطرح کرده‌اند، مشکلات مالی و هزینه‌های بالای اعزام به مسابقات بوده است.

کمیته ملی المپیک در همین راستا علاوه بر پرداخت حقوق به ورزشکاران المپیکی و تزریق بودجه به فدراسیون‌ها، کمک‌هزینه‌ای را هم برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک و تهیه بلیت برای فدراسیون‌ها واریز می‌کند.

مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک در هر رشته تعداد شانس کسب سهمیه المپیک و نفراتی را که می‌توانند سهمیه بگیرند، بررسی می‌کند. در هر سفر بر اساس تعداد شانس سهمیه المپیک و به ازای ورزشکاران دارای شانس، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان واریز می‌شود. مجموع مبلغ واریزی در هر رشته بر اساس تعداد شانس سهمیه المپیک متفاوت است اما به ازای هر ورزشکار همان ۳۵۰ میلیون تومان واریز می‌شود.

کمیته ملی المپیک از فدراسیون‌ها اسامی ورزشکارانی را که شانس گرفتن سهمیه المپیک دارند، نیز خواسته است. به نظر می‌رسد این اقدام کمیته ملی المپیک در این راستاست که اگر رشته‌ای نتوانست در کسب سهمیه المپیک خوب عمل کند، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته به مسابقات برود.

تاکنون تعداد سهمیه‌های قطعی ایران یازده سهمیه است. کشتی هفت سهمیه، تیراندازی دو سهمیه و دوچرخه‌سواری هم یک سهمیه گرفته‌اند. در برخی رشته‌ها نظیر وزنه‌برداری مردان هم قطعا سهمیه گرفته می‌شود اما هنوز اعلام رسمی نشده است.

۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 49987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha